Red De Noordhout !

1. Launched February 2021
  2. Collection finished
  3. Prepare submission

Het Gents stadsbestuur heeft samen met enkele sociale huisvestigingsmaatschappijen plannen opgevat om verschillende woonblokken met meer dan 130 sociale wooneenheden te realiseren in de Noordhoutkouter. Een deel van de kouter wordt gereserveerd voor een stadslandbouwproject.

Als buurtbewoners willen we opkomen voor het VOLLEDIGE behoud van de kouter als open landbouwgebied.

We rekenen daarvoor graag ook op jouw steun. Daarom vragen we jou langs deze weg om onze petitie ‘Red De Noordhout’ te ondertekenen.

Reason

We streven naar een behoud van de open ruimte in ons dorp. De landbouwkouters zijn belangrijk voor zowel landbouwers als voor de natuur.

Thank you for your support, Leefbaar Baarle vzw from Drongen
Question to the initiator

• Beste,

Een tijd geleden heb je de petitie 'Red de Noordhout' ondertekend.

Gisterenavond woensdag 7/7/2021 overhandigden het actiecomité ‘Red de Noordhout’ en burgerbeweging Leefbaar Baarle een petitie waarin meer dan 500 inwoners van Baarle vragen aan het Gents Stadsbestuur om de plannen voor de Noordhout te herzien. Enkele sociale huisvestingsmaatschappijen willen appartementsblokken bouwen op een groene historische landbouwkouter aan de rand van Baarle (Drongen). De bewoners zien deze hoogdynamische ontwikkeling van het woonuitbreidingsgebied Noordhout niet zitten. Al helemaal niet in combinatie met de vele andere initiatieven die de laatste vrije ruimte in Baarle inpalmen.

544 keer een duidelijke oproep aan Stad Gent
    Leefbaar Baarle en... further

• Baarle blijft boos!

on 08 Jul 2021

Op woensdag 7/7/2021 overhandigden het actiecomité ‘Red de Noordhout’ en burgerbeweging Leefbaar Baarle een petitie waarin meer dan 500 inwoners van Baarle vragen aan het Gents Stadsbestuur om de plannen voor de Noordhout te herzien. Enkele sociale huisvestingsmaatschappijen willen appartementsblokken te bouwen op een groene historische landbouwkouter aan de rand van Baarle (Drongen). De bewoners zien deze hoogdynamische ontwikkeling van het woonuitbreidingsgebied Noordhout niet zitten. Al helemaal niet in combinatie met de vele andere initiatieven die de laatste vrije ruimte in Baarle inpalmen.

In het kader van de uitbreiding van het rusthuis Leiehome en project Baarlekorf is reeds gestart met de bouw van 35 woningen, 60 assistentiewoningen,... further

• Beste,

Je hebt een tijd geleden onze petitie 'Red de Noordhout' getekend. Inmiddels hebben al meer dan 450 personen het voorstel gesteund. Dit is al een fantastisch resultaat in een kleine dorpsgemeenschap als Baarle.

Momenteel loopt een publieke raadpleging over de startnota van het GRUP Booiebos rond de uitbreiding van de industriezone Drongen I (zie omgeving.vlaanderen.be/grups/booiebos). Hierin wordt vooropgesteld om de ingenomen landbouwgronden te compenseren in Drongen-Bassebeek en in Afsnee. We vinden echter dat de compensatie van de ingenomen landbouwgronden moet gebeuren in de nabije omgeving van waar de overlast ontstaat. De compensatie moet dus in Baarle, nabij de Noordhoutstraat. Dit kan perfect door het Woonuitbreidingsgebied... further

openPetition international