Family

Petitie Haricot Magique: een ondersteuning aan noodbehoefde ouders die moet blijven !

Parlement de la Région de Bruxelles-Capitale; Pouvoirs Publics Belges
1.033 Supporters
100% achieved 1.000 for collection target
  1. Launched 23/11/2020
  2. Time remaining 2 days
I agree to the storage and processing of my personal data. The petitioner can see name and place and forward this information to the recipient. I can withdraw my consent at any time.

Beste,

Baby Café Haricot Magique is het eerste Baby Café in België. Het is ook de enige Baby Café georganiseerd als vzw in Brussel. Het is een unieke plek in Brussel: inderdaad een café, maar eerst en vooral een ontmoetingsplek voor ouders en kinderen. Kinderen kunnen bij ons spelen, lezen, bouwen en dit zowel binnen als buiten, in een veilige en aangepaste omgeving. Bij ons kan je ook deelnemen aan workshops en andere activiteiten voor groot en klein, zoals babymassage, muziek- en voorleessessies, psychomotoriek, etc. Bij ons kun je praten, leren, observeren, spelen, proberen en dit allemaal omringd door een toffe gemeenschap. Alles samengevat is Baby Café Haricot Magique veel meer dan gewoon een café.

Het project is uitgebouwd met het oog op de noden van de ouders: Ouders ondersteuning geven is ons eerste doel en iedereen komt bij ons voor zijn of haar persoonlijke redenen. Ons plekje is zeer belangrijk voor vele families.

Wat vragen wij?

We willen een actieve inzet van de overheidsinstanties om:

• een permanente locatie tot onze beschikking te stellen, waar we ondersteuning aan noodbehoefde ouders kunnen garanderen.

• structurele subsidies om de vrijwilligers een vergoeding toe te kennen.

Onze vzw draait alleen maar dankzij vrijwilligers en donaties. Solidariteit uitbouwen is ons doel. Ons café is dan ook wel duidelijk een plaats van openbaar nut.

Door de huidige sanitaire crisis sukkelen meer en meer mensen in grote eenzaamheid, wij proberen deze mensen tegemoet te komen. Deze extreme context toont eens te meer de essentiële rol die wij hier spelen.

Ondanks dit alles, gaan we in de loop van 2021 naar een andere locatie moeten uitkijken. Momenteel werken we in de SeeU (voormalig rijkswachtkazerne in Elsene). Als jij ook wil deelnemen aan dit groot avontuur, aarzel dan niet deze petitie te ondertekenen.

De Baby Café vrijwilligers

Reason

Ben je in verwachting en zoek je een plekje waar je andere ouders kunt ontmoeten, samen babbelen, deelnemen aan workshops omtrent ouderschap?

Ben je alleenstaande papa of mama en heb je behoefte om te praten, aan goede raad, aan informatie ?

Ben je op zwangerschapsverlof en heb je behoefte aan een warm plekje buitenshuis?

Of ben je gewoon op zoek naar een plek om leuk bezig te zijn met je spruitje ?

This petition has been translated into the following languages

new language version

Why people sign

• on 27 Dec 2020

Ontmoeting tussen ouders met jonge kinderen is essentieel. Ieder kind en iedere ouder heeft recht op ontspanning, samen zijn, speelplezier. Zeker in grootsteden.

• on 10 Dec 2020

Ontmoeting mogelijk maken en stimuleren en warme gezinsmomenten beleven, kan ik alleen maar toejuichen.

• on 08 Dec 2020

Ben lid van het Huis van Het kind Elsene en er is zeker nu in deze tijd ( coronacrisis) nood aan ondersteuning voor gezinnen in armoede etc....we zien meer om meer ook in onze kinderdagverblijven dat gezinnen geen connectie mee hebben met de maatschappij. Deze kinderen hebben nood aan sociale contacten!

• on 08 Dec 2020

Ouder zijn is een nieuwe uitdaging in je leven. Een oudercafé zorgt ergens ervoor dat jonge ouders zich kunnen vinden in moeilijke tijden en tijden van onwetendheid. Ze kunnen hun kennis en ervaring rond ouderschap en opvoeden uitwisselen. Die oudercafé is een goed gelegenheid hiervoor...

Tools for the spreading of the petition.

Signing widget for your own website

API (interface)

/be/petition/online/petitie-haricot-magique-een-ondersteuning-aan-noodbehoefde-ouders-die-moet-blijven/votes
Number of signatures on openPetition and, if applicable, external pages.
HTTP method
GET