Hou het Normandpark fietsvrij

Petitie is gericht aan
Burgemeester van Middelkerke Jean-Marie Dedecker

141 handtekeningen

28 %
500 voor collectiedoel

141 handtekeningen

28 %
500 voor collectiedoel
  1. Gestart maart 2026
  2. Handtekeningenactie nog steeds > 2 maanden
  3. Overdracht
  4. Gesprek met ontvanger
  5. Beslissing
Persoonsgegevens
 

Ik ga ermee akkoord dat mijn gegevens worden opgeslagen. Ik kan deze toestemming op elk moment intrekken.

Verzoekschrift gericht aan: Burgemeester van Middelkerke Jean-Marie Dedecker

Met het nieuwe fietsnetwerk West-Vlaanderen dat eind maart klaar zal zijn heeft de gemeente Middelkerke, samen met Westtoer, beslist om het Normandpark open te stellen voor fietsers. Tot op heden is het park terecht een veilige zone waar fietsen verboden is.
wij maken ons grote zorgen over deze beslissing.
Het Normandpark is een essentieel rustpunt in onze gemeente. Ouderen komen er om te wandelen of te rusten en (groot)ouders laten hun kinderen er zorgeloos spelen.
Het toelaten van fietsverkeer zal onvermijdelijk leiden tot onveilige situaties en irritaties tussen wandelaars en fietsers.

Met deze petitie vragen wij de gemeente Middelkerke om:

  1. Het Normandpark te behouden als exclusieve wandel- en rustzone
  2. Het fietsnetwerk om het park heen te leiden in plaats van er doorheen, ook al is het maar een klein stuk.

Teken deze petitie en help ons de veiligheid en rust in het Normandpark te bewaren.

Reden

Als inwoner van Middelkerke geniet ik dagelijks van de rust in het Normandpark. Het is één van de weinige plekken waar je nog ongestoord kan wandelen zonder over je schouder te moeten kijken voor fietsverkeer

Het park is ook een ontmoetingsplek voor senioren en een veilige speelhaven voor de allerkleinsten. Voor hen is een fietspad door hun “tuin” een direct verlies van veiligheid en levenskwaliteit.

Nu de plannen van Westtoer concreet worden is dit het moment om aan de gemeente te laten zien dat het draagvlak voor fietsers in het park ontbreekt. We mogen niet wachten tot er ongelukken gebeuren.

Het Normandpark is een historisch park met een unieke sfeer die verloren gaat als het verandert in een doorgangsroute voor toeristisch fietsverkeer.

Hartelijk dank voor jullie steun, Dirk De Coninck, Middelkerke
Vraag voor de initiatiefnemer

Gegevens met betrekking tot de petitie

Petitie gestart: 11-03-2026
Collectie eindigt: 10-09-2026
Regio: Middelkerke
Categorie: Veiligheid

Vertaal deze petitie nu

Nieuwe taalversie

Waarom mensen ondertekenen

De kinderen kunnen dan niet meer veilig rondlopen in het park met al die snelle fietsers / jeugd tegenwoordig. En daar dient het park toch voor (speeltuin)? Het duurt niet lang om 3 min door het park te stappen met fiets aan de hand...

Waar ik woon rijden ze als wilde ook al is het voor voetgangers en fietsen.(Kolverniergang)Maar blijkbaar voelen ze hun te koning te rijk hier in Gent.Dus niet alleen daar.

Park is om te wandelen met de hond in alle rust ,gevaarlijk met fietsers.

Dit is geen plaats voor fietsen ...

wij komen er geregeld wandelen met de kleinkinderen en wensen daar liever geen (snelle) fietsers op de wandelpaden te kruisen

Hulpmiddelen voor het verspreiden van de petitie.

Heb je een eigen website, blog of webportaal? Word pleitbezorger en verspreider van deze petitie. We hebben een banner, widget en API (interface) om op je site te zetten. Naar de gereedschappen

Vertaal deze petitie nu

Nieuwe taalversie

Misschien bent u ook geïnteresseerd in

Help mee om burgerparticipatie te vergroten. We willen je kwesties kenbaar maken en daarbij onafhankelijk blijven.

Nu ondersteunen