Migration

Over de slechte leefomstandigheden van kinderen in het centrum voor uitgeprocedeerde asielzoekers Sjælsmark in Denemarken

W. A.
  1. Launched December 2019

Indiener maakt bezwaar tegen de slechte leefomstandigheden van kinderen in het centrum voor uitgeprocedeerde asielzoekers in Sjælsmark, Denemarken. Hij is van oordeel dat de manier waarop kinderen hier leven niet in overeenstemming is met het beginsel dat de belangen van het kind voorop moeten staan, en vindt dat de situatie in het centrum een ernstige bedreiging vormt voor de geestelijke en lichamelijke gezondheid van de kinderen. Indiener verwijst naar rapporten van het Rode Kruis en de Ombudsman, waarin staat dat kinderen in Sjælsmark onder zeer moeilijke omstandigheden leven.

Thank you for your support, W. A.