Administration

Omdøb gaden hvor Ruslands ambassade ligger i København til Ukrainegade. Vis solidaritet for Ukraine!

Københavns Kommune
285 Supporters
14% achieved 2.000 for collection target
  1. Launched 25/03/2022
  2. Time remaining 4 days

I agree to the storage and processing of my personal data. The petitioner can see name and place and forward this information to the recipient. I can withdraw my consent at any time.

Vis solidaritet for befolkningen i Ukraine ved at skifte navnet af Kristianiagade eller delen af den – hjemsted for Danmarks russiske ambassade – til Ukrainegade

Mens I læser denne anmodning, kæmper hele Ukraines 40 mio. nation for sin frihed mod den russiske aggression. Folk fra forskellige erhverv bliver bevæbnet for at beskytte deres byer, tusinder melder sig frivilligt til at blive en del af de væbnede styrker for modigt at beskytte deres land. De civile tilbringer deres nætter i tilflugtssteder, fordi boligområder i Kyiv og andre byer bliver bombet med militære missiler.

Når man bor langt væk fra Ukraine, kunne det nogle gange være svært at vide, hvordan man kan støtte de mennesker, der er under angreb. Der er dog én måde, I kunne gøre det på - blot ved at støtte kampagnen for at skifte navnet af Kristianiagade eller delen af den til Ukrainegade. Dette ville være en enkel, men utrolig meningsfuld symbolsk støtte til det modige ukrainske folk, der forsvarer værdierne af frihed og demokrati mod den verdens anden stærkeste militærmagt.

Som I ved, demonstrerer Rusland, og dens leder Vladimir Putin, en ret dårlig historisk viden om Ukraine. Rusland ser ud til at glemme, at Ukraine er en suveræn stat. Samtidig er Ukraine et hjemland for mennesker, hvis lange kamp for uafhængighed har været et vidnesbyrd om deres ubøjelige, ukuelige ånd og frie vilje. For repræsentanter af de russiske ambassader og konsulater over hele verden ville det at gå ned ad Ukraines gader være en stor daglig påmindelse om Ukraines suverænitet med demokrati og frihed som dets højeste værdier.

Flere europæiske lande har allerede ændret den russiske ambassades adresse til Ukraine. Litauen har skiftet gadenavnet til "Ukraines Helte gade" og Letland - til "Den Uafhængig Ukraines gade", Albanien gav en del af gaden et nyt navn "Den Frie Ukraines gade". Oslo har givet korsvejen foran den russiske ambassade navnet "Ukrainas plass".

Dermed opfordrer vi til global solidaritet og henvender os til embedsmænd, borgmestre og aktivister for at indlede og støtte omdøbningen af ​​gaderne med russiske ambassader og konsulater på til Ukraines gader over hele verden!

Tak fordi I står sammen med Ukraine og tilføjer jeres navne!

Del venligst for at få flere til at støtte.

#StandWithUkraine

Reason

Translate this petition now

new language version

Why people sign

on 18 Apr 2022

Я українка, хочу підтримати свою державу

on 07 Apr 2022

Я вважаю, що України своєю сміливістю та відвагою, а також захистом Європейських цінностей заслуговує на те, щоб вулиця була названа в її честь.

on 07 Apr 2022

Тому що на мою країну напала Російська Федерація, через що я змушена була виїхати з Батьківщини. Війська РФ роблять страшні речі в Україні: бомблять домівки, вбивають цивільне населення, дітей, катують мирних жителів, використовують хімічну зброю тощо. А потім ценічно брешуть, що вони такого не роблять. На мою думку, зміна найменування вулиці на "вулиця України", де знаходиться посольство РФ, буде яскравою демонстрацією Данії позиції щодо брехні Росії.
Дуже вдячна Данії за прихисток та допомогу! Українці ніколи не забудуть Вашу людяність, допомогу та торботу про нас!

Tools for the spreading of the petition.

Signing widget for your own website

API (interface)

/petition/online/omdob-gaden-hvor-ruslands-ambassade-ligger-i-kobenhavn-til-ukrainegade-vis-solidaritet-for-ukraine/votes
Number of signatures on openPetition and, if applicable, external pages.
HTTP method
GET