Region: Catalonia

82% achieved 500 for collection target
  1. Launched 01/11/2020
  2. Time remaining 4 weeks
I agree to the storage and processing of my personal data. The petitioner can see name and place and forward this information to the recipient. I can withdraw my consent at any time.

Des de finals d’agost, s’estan realitzant obres per instal·lar una central eòlica a la muntanya de Puigcerver. Aquesta decisió s’ha pres sense consultar ni avisar a la població. Entitats ecologistes, culturals, excursionistes, associacions de veïns, professionals del sector del turisme de la ramaderia i la viticultura (...) estem en contra d’aquest projecte. Demanem que s’aturin immediatament les obres i que s'anulin totes les autoritzacions relacionades amb aquest projecte.

PER QUÈ DEMANEM ATURAR LES OBRES DE LA CENTRAL EÒLICA LO VEDAT DEL PANY ?

• No és necessari que les centrals eòliques estiguin a dalt de les muntanyes, lluny dels llocs de consum.

• Pèrdua de valor cultural, natural i topogràfic.

• Vida quotidiana i laboral dels pobles veïns alterada.

• Model de turisme rural i sostenible en perill.

• Destrucció d'una reserva de biodiversitat única.

• Pèrdua, per tot el Priorat, de la volguda denominació de Patrimoni Mundial per la UNESCO.

• Reivindiquem la producció d’energia neta i, al mateix temps, la preservació dels pocs espais naturals que encara tenim.

• Greu afectació a l'ermita de Puigcerver, un espai místic religiós venerat des del segle XII per gent de tota la comarca.

Les obres, ja en marxa, a Lo Vedat del Pany, sense cap mena de dubte, obriran la porta a nous projectes, tant aquí com a territoris veïns, acabant d’esmicolar el poc paisatge verge que ens queda a Tarragona. Tarragona, ja prou castigada per centrals nuclears, centrals tèrmiques, petroquímiques, pedreres, aerogeneradors, graveres, abocadors,..., fent més gran el desequilibri territorial ja existent. Estem totalment a favor amb la transició energètica a base d'energies renovables tot i que no de qualsevol manera i a qualsevol preu.

Text integral en : https://www.alforjastark.com/manifest-puigcerver-lliure-xarxa

Reason

Us convidem a posicionar-vos, adherint-vos de manera individual o agrupada a aquest manifest, per a què entre totes tinguem més veu i que la voluntat i el benestar de la comunitat per fi sigui més important que els beneficis especulatius d’una empresa.

Thank you for your support, Xarxa Sud from Reus
Question to the initiator

Translate this petition now

new language version

Why people sign

Tools for the spreading of the petition.

Signing widget for your own website

API (interface)

/petition/online/manifest-puigcerver-lliure-xarxa-sud/votes
Number of signatures on openPetition and, if applicable, external pages.
HTTP method
GET