Education

Tweede herkansing moet terug!

Gerrit Rietveld College
42 Supporters
Collection finished
  1. Launched March 2021
  2. Collection finished
  3. Prepare submission

In totaal zijn er momenteel in Nederland 1,16 miljoen COVID-19 gevallen.  Het is maar een kwestie van tijd tot jij ook behoort tot die miljoenen gevallen.

Het kan zomaar voorkomen dat je net in óf voor je toets-week besmet raakt en hierdoor je toetsen niet kan maken. Het is dan heel oneerlijk als leerling zijnde dat je herkansing wordt afgepakt en jij je kans verliest om één of twee van je cijfers op te halen. School hoort je een fijne leerervaring en hulp te bieden, wat ook werd gedaan in PTA-2. Daar zijn we heel dankbaar voor, maar het is schokkend om te horen dat we diezelfde ervaring en hulp niet krijgen bij PTA-3. School hoort leerlingen te helpen, in plaats van ze in een hoek te duwen waar ze niet uit kunnen komen. En zeker in tijden als deze hebben wij leerlingen de hulp van school zekers nodig. Wij leerlingen en de school kunnen er niks aan doen dat er een virus rondzweeft, maar de school kan altijd nog zijn/haar best doen om leerlingen te helpen, bijvoorbeeld met de tweede herkansing terug te halen. Niks hoort belangrijker te zijn voor scholen dan de toekomst van hun leerlingen. Is dat niet de hele bedoeling van school? School is er om leerlingen voor te bereiden op hun toekomst, maar op deze manier worden veel leerlingen van hun toekomst weggetrokken. De eindcijfers van de schoolexamens hangen namelijk van PTA-3 af en steun van school speelt hier een hele grote rol in. We vragen alleen maar om de tweede herkansing terug te halen, we vragen niet om een gratis diploma.

Reason

Als je vindt dat het Gerrit Rietveld College de tweede herkansing terug moet brengen en ons moet helpen onze dromen te bereiken... STEM DAN OP DEZE PETITIE!

SAMEN STAAN WE STERK!

Thank you for your support, Ceren Sakal from SJ, Utrecht