Minority protection

2% achieved 50.000 for collection target
  1. Launched 24/11/2021
  2. Time remaining > 9 months

I agree to the storage and processing of my personal data. The petitioner can see name and place and forward this information to the recipient. I can withdraw my consent at any time.

Randy (13jr) en zijn zus Renata (14jr) zijn geboren en getogen in Den Haag. Ze zitten beiden op het VWO en weten niet beter dan dat Nederland hun geboorteland is. Ze nemen actief deel aan de maatschappij en dat blijkt uit de vele vrienden die ze hebben gemaakt op school, sport en in de kerk.

Ze dreigen te worden uitgezet, omdat ze hun beroep op de kinderpardonregeling is afgewezen. In juli van dit jaar is het bezwaar hierop ook afgewezen. De reden is dat de ouders geen asiel hebben aangevraagd. De rechter heeft geen rekening gehouden met het feit dat hun advocaat had geadviseerd dat ze geen asielaanvraag moeten doen, want het heeft geen nut....

Het zal duidelijk zijn dat de fout (voor zover je dat kan zeggen) van de ouders niet toegerekend mag worden op Randy en Renata. Zij konden er NIKS aan doen en zijn volkomen onschuldig en toch wil de staatssecretaris Ankie Broekers-Knol de kinderen Randy en Renata samen met hun ouders het land uitzetten.

Dit is onmenselijk en onwenselijk!

We willen een oproep aan iedereen om deze petitie te ondertekenen zodat we de politiek ertoe kunnen bewegen om op basis van humanitaire gronden een verblijfsvergunning te geven aan Randy en Renata en hun ouders.

We danken u vriendelijk voor uw steun.

Reason

Randy en Renata zijn met hun ouders onderdeel van een hechte gemeenschap in Den Haag. Ze hebben veel vrienden op school, sport en in de kerk. We kennen de familie al minstens 10 jaar en ze dragen bij aan een goede samenleving. Het zijn voorbeeldburgers en die hebben we hard nodig in Nederland.

De kinderen zijn in de pubertijd en doen hun best op school. Ze zijn echte Nederlandse kinderen, maar worden niet als zodanig gezien door de Nederlandse staat. Het is NIET in het belang van de kinderen om ze naar Indonesië te sturen. Ze kennen de taal nauwelijks, hebben geen enkel band met het land en horen daar simpelweg NIET thuis. Nederland heeft de rechten van het kind (internationaal verdrag) ondertekend, maar vertrapt op dit moment alle rechten van het kind.

Thank you for your support, George Portier from 's-Gravenhage
Question to the initiator

Translate this petition now

new language version

• Beste ondertekenaar van de petitie,

Graag wil ik je op de hoogte houden van de laatste stand van zaken:
    - Defence for Children gaat het dossier van Renata en Randy bekijken
    - Een advocaat had zich aangeboden en hij neemt het dossier ook onder de loep

We hebben een nieuwe regering en dus ook een nieuwe staatssecretaris voor Asiel en Migratie. Dat is dhr. Eric van der Burg. Hij zal de ontvanger worden van de petitie.

Alvast bedankt voor je steun,

George Portier

• Beste vrienden van familie Sihombing,

De petitie is nu twee dagen onderweg en er zijn veel handtekeningen gezet. Het zou ontzettend helpen als het doel van 50000 stemmen wordt gehaald. Hiermee wordt er door de samenleving een statement gezet dat uitzetting van in Nederland geboren en getogen kinderen NIET OKAY is.

Hulp vanuit allerlei hoeken is zeer gewenst. Media-aandacht is cruciaal om het lot van Randy en Renata bekend te maken in heel Nederland. Help aub mee om de petitie te verspreiden. Bespreek het in de les op school, onder je collega's van werk of in een blog of vlog. Alles is welkom.

Het doel is dat het lot van Randy en Renata in de Tweede Kamer wordt besproken. Zij zijn vast niet de enige kinderen die in deze situatie zitten. Nederland... further

Laat de Nederlandse overheid zich maar van hun welwillende en goede kant laten zien voor onze Indonesische medeburgers…

Kinderen zijn hier geboren ,ik heb ze als peuters in de klas gehad Ouders altijd betrokken bij school

Why people sign

8 days ago

I'm immigrant and if I have children I want them to have basic human rights

8 days ago

Because this is the country they are born in and they deserve to stay here

on 09 Jan 2022

Hele lieve vrienden,
Kinderen mee op school gezeten toppertjes.!

on 26 Dec 2021

Gezin uit onze kerk. Kids die al zolang in Nederland zijn is onmenselijk deze naar Indonesië te sturen. Ouders dragen bij aan de maatschappij..

Tools for the spreading of the petition.

Signing widget for your own website

API (interface)

/nl/petition/online/randy-en-renata-moeten-in-hun-geboorteland-nederland-blijven/votes
Number of signatures on openPetition and, if applicable, external pages.
HTTP method
GET