Region: Arnhem
Habitation

Raad van Arnhem: Blijf af van onze buurt!

Raad van Arnhem
313 Supporters
31% achieved 1,000 for collection target
  1. Launched 29/07/2022
  2. Time remaining > 9 months

I agree to the storage and processing of my personal data. The petitioner can see name and place and forward this information to the recipient. I can withdraw my consent at any time.

Arnhemmers voor behoud van eigen woonhuizen in Arnhem!

De gemeente Arnhem heeft op 1 juni voorkeursrecht gevestigd op onze huizen aan de Schaapsdrift e.o. (wijk Plattenburg). Dat betekent dat ons alle zeggenschap over onze eigen huizen en onze buurt waarin we wonen, totaal onverwachts, van ons is afgepakt. Hierdoor dreigt ook onteigening en sloop van onze huizen en een historisch stukje Arnhem, mede gezien de uitspraken van de verantwoordelijke wethouder Cathelijne Bouwkamp een zeer reëel scenario. Daarmee komen honderden eigenaren en meer dan 500 bewoners van Arnhem straks op straat te staan.

Met een kleine meerderheid werd er door de raadsleden van Groen Links, Partij van de Arbeid, D66, Partij voor de Dieren, Arnhem Centraal en Volt voor Wet Voorkeursrecht Schaapsdrift e.o. gestemd. Afgelopen 1 juni werd ook pijnlijk duidelijk dat er op de achtergrond tussen deze partijen afspraken waren gemaakt over onze wijk. Achterkamertjespolitiek over de Arnhemse bewoners en hun toekomst heen.

In Nederland is woningnood dat weten we allemaal.

Maar bestaande woningen slopen voor nieuwe woningen is niet de oplossing en niet menselijk!

De bestaande bedrijventerreinen aan de Schaapsdrift in Arnhem kunnen zeker een goede bijdrage leveren aan de grote woningbouw opgave van Arnhem.

Bewoners, huiseigenaren en ook de eigenaren van bedrijfsterreinen juichen deze ontwikkeling op dit stuk bedrijvengrond toe, maar GEEN ontwikkeling en dus sloop van onze woningen.

Bestaande woningen slopen voor nieuwe woningen is bezopen!

Reason

Wij willen dat de gemeente Arnhem van onze huizen en woningen afblijft.

Geef de huizen en zeggenschap terug aan de eigenaren en bewoners, geen Wet Voorkeursrecht en geen gedwongen onteigening of sloop. En strijden voor inpassing van onze huizen en voor gelijkwaardige en wederkerige samenwerking tussen de gemeente en onze wijk om deze ontwikkeling samen mogelijk te maken.

Wij zijn Arnhemmers en wonen soms al een heel leven lang met plezier in onze goed onderhouden huizen en appartementen en zijn niet van plan weg te gaan!

Steun ons om de gemeenteraad te overtuigen voor behoud van onze wijk.

Want dit kan vanaf nu elke buurt, wijk en woonhuis in Arnhem overkomen onder dezelfde argumentatie die de wethouder en deze coalitie ook gebruikte bij ons stukje Arnhem.

Dus steun ons in de strijd: Arnhemmers voor behoud van eigen woonhuizen in Arnhem en teken deze petitie!

Voor meer informatie: Vereniging tot behoud van Schaapsdrift e.o. – Welkom bij "klein belgie"

Thank you for your support, Heleen Meerkerk from ARNHEM
Question to the initiator

Translate this petition now

new language version

• Beste ondertekenaars,

De petitie is herzien in overeenstemming met onze gebruiksvoorwaarden. De tijdelijke blokkering is opgeheven en de petitie kan nu verder worden ondertekend.

Bedankt voor je inzet!

Uw OpenPetitie Team

Why people sign

on 26 Sep 2022

slopen is onbespreekbaar.
er is nog geen bouwplan
idee dat ns station presikhaaf een reden is om heel dicht te bebouwen deugt niet. Sluit bepaalde groepen uit, kunnen daar gewoon niet terecht

on 24 Sep 2022

Het is in mijn optiek waanzin om goede woonhuizen te slopen voor nieuwbouw. Dat is ook niet echt circulair bezig zijn, en volstrekt onnodig. Ik ben er wel voor om het armetierige industriele gebeuren te slopen en op te knappen, want dat ziet er inderdaad niet uit. Dus ik ben voor het gedeeltelijk slopen van de wijk, maar wel met behoud van alle goede woningen die er nu staan.

on 23 Sep 2022

It impacts family in a bad way.

Tools for the spreading of the petition.

Signing widget for your own website

API (interface)

/nl/petition/online/raad-van-arnhem-blijf-af-van-onze-buurt/votes
Number of signatures on openPetition and, if applicable, external pages.
HTTP method
GET