Environment

Marktkwartier West: geen parkeerdek maar groen dak

Gemeente Amsterdam + projectontwikkelaars Marktkwartier West
435 Supporters
44% achieved 1.000 for collection target
  1. Launched 29/04/2021
  2. Time remaining > 11 months
I agree to the storage and processing of my personal data. The petitioner can see name and place and forward this information to the recipient. I can withdraw my consent at any time.

Food Center Amsterdam wordt Marktkwartier West. Het terrein gaat op de schop: horecaleveranciers blijven en er komen woningen. Bovenop op dit project komt een parkeerdek. De buurt, met hart voor dit project én behoefte aan meer groen, ziet liever een groen dak waar buurtbewoners ook wat aan hebben. En parking ondergronds. Eens? Teken dan deze petitie.

Reason

Marktkwartier West is destijds gepresenteerd als een groen juweel voor de buurt. De lelijke realiteit blijkt dat de buurt straks uitkijkt op een parkeerdek ter grootte van vier voetbalvelden(!). Uitsluitend voor werknemers en bezoekers van het terrein.

Dat strookt niet met de Groenvisie van de stad.

Het druist in tegen het gemeentelijk beleid de stad autoluw te maken en ondergronds parkeren te bevorderen. Kortom: een ondoordacht plan; niet van deze tijd.

Gelet op de tijdsgeest zou dit hèt moment moeten zijn dat gemeente en projectontwikkelaars van Marktkwartier West (VW Vastgoed en Ballast Nedam) in gesprek gaan, visie tonen en het plan herzien. Maak het dak groen, zodat het een plek wordt waar bedrijven en Amsterdammers plezier aan beleven. Maak de parking ondergronds, zodat niemand in de buurt hoeft uit te kijken op rijen auto’s. Kortom: voeg iets toe aan onze buurt. Klimaatbestendig en conform gemeentelijk beleid.

Thank you for your support, Steven Driehuis from KA Amsterdam
Question to the initiator

Translate this petition now

new language version

Why people sign

• Inez van der Werf KD Amsterdam

5 hours ago

Het is absurd om nu bovengrondse parkeerplaatsen aan te leggen!

• Vr

7 hours ago

Meer groen!

• Ec

18 hours ago

Meer groen is van groot belang in binnenstad

• Amsterdam

22 hours ago

Geluid en zocht hierop. Biet fijn!!

• 1 day ago

1. Ik Woon In De Wijk 2. Oud West Heeft Een Chronisch Gebrek Aan Groen; Groen Is Belangrijk Voor Onze Gezondheid En Geestelijk Welbevinden. Groen Op Je Netvlies Blijkt Ook Een Sterke Welbevindende Werking Te Hebben. Ik Zorg Actief Voor Groen: Het Groen Rond Mijn Woonark Wordt Regelmatig Gefotografeerd Door Toeristen

Tools for the spreading of the petition.

Signing widget for your own website

API (interface)

/nl/petition/online/marktkwartier-west-geen-parkeerdek-maar-groen-dak/votes
Number of signatures on openPetition and, if applicable, external pages.
HTTP method
GET