Security

Leeuwerkstraat & Heieinde: Teken voor veiligere straten!

Gemeente Oud Turnhout
221 supporters
110% achieved 200 for collection target
221 supporters
110% achieved 200 for collection target
  1. Launched 06/02/2024
  2. Time remaining > 2 months

I agree that my data will be stored . I decide who can see my support. I can revoke this consent at any time .

Lieve medebewoners van de Leeuwerkstraat, het Heieinde e.o.

Twee ongevallen op één dag in onze straten (3 februari 2024)! Toenemend verkeer, geen fietspad en een weg die als racebaan gebruikt wordt. Dit allemaal op een route waar o.a. scouts en schoolgaande kinderen moeten fietsen. Wanneer is genoeg effectief genoeg?

Doel van deze petitie:

Minder doorgaand verkeer en een veilige plek om te wonen voor ons en onze kinderen.

Reason

Het is voor niemand een geheim dat de Leeuwerkstraat en het Heiende steeds vaker worden gebruikt als doorgaande route voor verkeer van buitenaf. Deze toename van verkeer brengt duidelijk overlast en gevaarlijke situaties met zich mee. Dit is bij de gemeente ook reeds jaren bekend maar er wordt duidelijk weinig of niets merkbaar aan gedaan.

Ik wil daarom eerst en vooral iedereen in deze buurt oproepen om deze petitie te tekenen maar eveneens alle mensen die begaan zijn met een veiligere leefomgeving!

De petitie zo veel mogelijk delen wordt zeer op prijs gesteld.

Thank you for your support, Laurens Vercalsteren from Oud-Turnhout
Question to the initiator

Link to the petition

Image with QR code

Tear-off slip with QR code

download (PDF)

Translate this petition now

new language version

News

Ik heb getekend omdat ik ca 2005 College van Burgem. & Schepenen brief bezorgd heb met gemotiveerd verzoek iets te doen aan onveilige verkeerssituatie in Heieinde, m.n. overdreven snelheid; sluipverkeer naar/van Ravels (toen enkel plaatselijk verkeer in Leeuwerkstraat); rand v/d weg die aan 1 kant rakelings langs perceelgrenzen gaat (gevaar voor jonge fietsers bij verlaten woning of op weg naar huis; immers geen fietspad). Deze brief bleef helaas zonder gevolg.

Why people sign

Tools for the spreading of the petition.

You have your own website, a blog or an entire web portal? Become an advocate and multiplier for this petition. We have the banners, widgets and API (interface) to integrate on your pages. To the tools

Translate this petition now

new language version