Region: Vught

0% achieved 5,000 for collection target
  1. Launched 09/07/2022
  2. Time remaining > 3 months

I agree to the storage and processing of my personal data. The petitioner can see name and place and forward this information to the recipient. I can withdraw my consent at any time.

Hulphond Max is weggehaald bij blind baasje Jo: ‘Ik voel me klote en verdrietig’

Hij is weg. Gisterochtend rond 9.00 uur heeft de bijna blinde Jo Bergman (75) zijn hulphond Max een laatste knuffel gegeven. ,,En nu is het goed klote met me", zegt de Vughtenaar die Max zijn beste maatje, zijn alles, noemde.

Linda Akkermans 08-07-22, 21:25 Laatste update: 07:31

Zeven jaar is Max en hij was de beste vriend van Jo (75) uit Vught. Ze sliepen tot gisteren samen in één bed. Ze gingen altijd samen wandelen. Deden boodschappen. Tja, wat deden ze eigenlijk niet met z’n tweetjes?

Omdat Jo een rolstoel had aangevraagd moest Max weg en Max is nu doorgezet naar iemand in rolstoel en 2 hulphonden. Mensonterend! Jo heeft verder weinig kennissen alleen Max had hij waar hij alles mee deed,

De hondenschool is onverbiddelijk. Wanneer gaan we in dit land kijken naar de mensen en dan pas naar de regels!

Reason

Ik vind het schandalig dat als een hond net als Max bij iemand is en omdat hij een rolstoel had aangevraagd en daar zo spijt van heeft Max weg moest. Een dier die hij al zolang heeft en de hond hem hulp bied en dan weggenomen wordt. Een man die geen kinderen heeft, geen partner en hij had Max die hem overal mee hielp. Jo is heel eenzaam nu en weet niet hoe hij verder moet

Thank you for your support, Jeannette Oerlemans from Rotterdam
Question to the initiator

Translate this petition now

new language version

Why people sign

on 13 Sep 2022

Ik ben vrijwilliger en ging altijd wandelen met Max. Onvoorstelbaar!

on 11 Jul 2022

De grootste waanzin ooit. Huisdieren, (hulp)honden zijn GEEN PRODUCTEN! Maar levende wezens maar deze organisatie snapt er niets van. De hond gaat met pensioen bij een vreemde, dat kon hij ook bij zijn oude baasje. TERUG DIE HOND EN SCHAAM JE!

on 11 Jul 2022

Slaat nergens op, instanties volgen strak de regeltjes ondanks gevolgen. Te bizar voor woorden.

on 09 Jul 2022

Omdat mens en dier vóór regeltjes zouden moeten gaan.

Tools for the spreading of the petition.

Signing widget for your own website

API (interface)

/nl/petition/online/laat-de-hulphond-max-terug-komen-naar-bijna-blinde-jo-bergman/votes
Number of signatures on openPetition and, if applicable, external pages.
HTTP method
GET