Region: District Nickerie

1% achieved 5.000 for collection target
  1. Launched 20/06/2022
  2. Time remaining > 8 weeks

I agree to the storage and processing of my personal data. The petitioner can see name and place and forward this information to the recipient. I can withdraw my consent at any time.

De Graderweg en de Rambaram Mishreweg zijn twee vergeten wegen in het district Nickerie. Het betreft een 8 km weg dwars door de ‘van Drimmelenpolder’ en de ‘Corantijnpolder’ naar de Corantijnstrand in Zeedijk Nickerie.

De wegen moeten zo snel als mogelijk gerehabiliteerd worden.

Dit is wat wij willen bereiken met deze petitie:

1.   Het tegengaan van verdere verwaarlozing van de Graderweg en de Rambaran Mishreweg in District Nickerie.

2.   Het verbeteren van de verkeersveiligheid op deze wegen in Nickerie.

3.   Het stimuleren van een gezonde levensstijl door het creëren van wandel- en fietsroute.

4.   Het stimuleren van de toerisme sector door het aanleggen van wandel- en fietsroute.

5.   Het creëren van een duurzame oplossing als voorbeeld voor andere Surinaamse wegen.

6.   Het stimuleren van de samenwerking tussen de Surinaamse universiteit ADEK en toonaangevende internationale universiteiten.

7.   Samenwerken voor een beter Nickerie.

Reason

Het betreft twee belangrijke aansluitende hoofdwegen met veel verborgen potenties. Helaas zijn deze wegen decennialang verwaarloosd door vrijwel alle regeringen. Het is tijd dat deze weg wordt gerehabiliteerd en de potentie wordt verzilverd.

Dat doen wij door te starten deze petitie. Deze petitie zal aan de Surinaamse regering overhandigd worden met het verzoek om op korte termijn in actie te komen.

U kunt helpen door deze petitie te tekenen!

Veel voordelen

Dit project moet niet alleen voordelen bieden voor Nickerie maar ook aan geheel Suriname. Als eerste is het van belang om de verkeersveiligheid te verbeteren en de verwaarlozing tegen te gaan. Rehabilitatie is broodnodig.

Daarnaast moet dit project een positief effect hebben op de duurzaamheid, technologische innovatie, gezondheidzorg, toerisme en internationale universitaire samenwerking.

Kortom, dit probleem kan omgezet worden in een win-win situatie voor vele sectoren.

Verkeersveiligheid met goede voet- en fietspaden

In geheel Suriname is er grote behoefte aan veilige voet- en fietspaden. Met veilige voet- en fietspaden creëer je automatisch veilige wandel- en fietsroutes. Scholieren kunnen hierdoor weer veilig naar en naar school fietsen of wandelen. Veilige wandel- en fietsroutes stimuleren een gezonde levens stijl en zal ook de toerisme sector een belangrijke stimulans geven.

Duurzame en smart oplossingen

Er wordt gepleit om gebruik te maken van duurzame en smart (intelligente) oplossingen die bijdragen aan een voorbeeldcasus die toepasbaar is voor andere wegen in Suriname. Door gebruik te maken van duurzame materialen en digitale smart (intelligente) oplossingen valt er veel te leren voor Suriname. Bij duurzaam kunt u denken aan zonnepanelen voor straatverlichting, het gebruik van duurzame materialen voor de fiets- en voetpaden en het duurzaam onderhouden van watergangen. Bij digitale smart (intelligente) oplossingen zijn er voorbeelden te noemen van intelligente lantaarnpalen voorzien van slimme meters, intelligente lampen die hun status kunnen doorgeven, intelligente drempels en snelheidsmeters. De wensen en eisen moeten nog in kaart gebracht worden.

Wij zijn overtuigd dat een samenwerking tussen de Surinaamse universiteit ADEK en toonaangevende buitenlandse universiteiten zal leiden tot innovatieve oplossingen. Voor innovatieve en duurzame projecten als deze zijn er meestal veel Europese, Amerikaanse en Caribische subsidies beschikbaar.

Steun dit innovatief projectvoorstel en teken deze petitie.

Thank you for your support, Redactie Suriname Nieuws Centrale from ROTTERDAM
Question to the initiator

Translate this petition now

new language version

Why people sign

on 11 Jul 2022

Everyday i travel on this street

on 29 Jun 2022

Ik woon in Nickerie .zou willen dat de Ramadhienweg weg ook aandacht kreeg. Ook verwaarloosd (´;︵;`)

on 26 Jun 2022

Door de jaren heen moet elk straat een beurt krijgen. De weg is onaanzienlijk, zoveel aanrijdingen en dergelijk...

Tools for the spreading of the petition.

Signing widget for your own website

API (interface)

/nl/petition/online/duurzame-rehabilitatie-graderweg-en-rambaram-mishreweg-in-het-district-nickerie/votes
Number of signatures on openPetition and, if applicable, external pages.
HTTP method
GET