Region: Ghent

139% achieved 500 for collection target
  1. Launched 24/11/2023
  2. Time remaining 1 day

I agree that my data will be stored . I decide who can see my support. I can revoke this consent at any time .

In januari 2024 zal De Lijn in Gent een nieuw net toepassen van de nieuwe mobiliteitsvisie van de Vlaamse Overheid .

Onder de slogan " kan dat nog vlotter " !! maar het is echt betreurwaardig dat de lijn 19 bij thuismatchen in het weekend niet meer naar ons Ghelamco Arena zullen rijden (bus 8 zelfs nooit meer. Maar ook andere bedrijven zoals Hotel De Valk , Albert Hein, Brico -Plan-It , Runners Lab Ghent, Parpharma.be Restaurant, Horseele zullen ook dan niet meer in het weekend bereikbaar zijn.

Reason

Al 61 jaar ben ik K.A.A.GENT supporter en ik betreur nu vooral dat oudere fans zoals ik en nog vele anderen nu het slachtoffer zijn van het afschaffen van Lijn 19 die naar Sint Pietersstation rijdt en hierdoor voor sommige (zoals ik) niet meer onze trein kunnen halen.

De Backer Martin,

West-Buffalo’s Diksmuide

Thank you for your support, Martin De Backer from Diksmuide / West Vlaanderen
Question to the initiator

Link to the petition

Image with QR code

Tear-off slip with QR code

download (PDF)

Translate this petition now

new language version

• Geachte Heer / Mevrouw,

Donderdag jl. was er in Vlaams Parlement een dialoog tussen Onno Vandewalle ( Buffalofan en tevens ook volksvertegenwoordiger ) aan Lydia Peeters, Vlaams minister van Mobiliteit en Openbare Werken, over de toegankelijkheid van sportevenementen en - wedstrijden . Ik heb dit gevolgd en ook het verslag hiervan in mijn bezit .
    In voetbaltermen gezegd “ Men kaatst de bal terug “ dat zij niet die beslissing heeft genomen om lijn 19/8 stop te zetten maar dat reeds in 2020 een plan werd opgemaakt en goedgekeurd door de vervoerregioraden in overleg met alle lokale besturen.
    Als men nu de Statistieken “ www.openpetition.eu/.../bus-19-bus-8-naar... “ bekijkt dan zitten we bijna aan 700 ... further

Een activiteit met gemiddeld 15000 bezoekers verdient een vlotte verbinding met het openbaar vervoer.

Why people sign

Ik ben supporter van AA Gent en het is belangrijk dat iedereen er geraakt en liefst ook thuis geraakt na de wedstrijd. Het openbaar vervoer is een veilige manier, je loopt niet in het donker alleen over straat, je moet zelf niet rijden dus kan er iets gedronken worden zonder risico dat er iemand door een dronken persoon aangereden wordt...

Ik nam lijn 8 frequent om mij vlot te kunnen verplaatsen van UZ naar regio Zuid (en vice versa). Het wegvallen van deze lijn is een gemis, nog meer voor personen die zich om welke reden dan ook niet met de fiets kunnen verplaatsen. Het alternatief van de tram aan UZ of andere lijnen die wel nog rijden, volstaat niet. Daar deze allemaal eerst naar het station rijden waar je dient over te stappen of de reistijd gewoon disproportioneel toeneemt ten aanzien van de vroegere reistijden. Een ritje van 10min (en 3min wandelen van en naar huis) is nu veranderd in een rit van gemakkelijk 30-35min. Jammer.

Ik gebruik dagelijks OV ook als de Buffalo's gaan kijken als naar de Albert Heijn ga.

Daarnaast gebruiken ook toeristen die verblijven in de 3 hotels. Vooral Van Der valk klanten nemen in de week maar vooral weekend de lijn 8.

Dus behoud die lijn want Zuid naar stadion duurt 17 min

Na nieuwjaar geen bus meer of moet je 32 min wandelen. Hoe moeten de toeristen en arbeiders heen en weer geraken.

Ik werk op kaagent
Soms met fiets ,of soms met bus als regent of sneeuw of vriezen , zeker ook als late voetbalavond is , ook voor de mensen die geen fiets hebben of geen auto , en die met bus naar voetbal gaan , ook voor die mensen is belangrijk om na de match als 23u of 23u30 of 0u00 is dus voor die mensen is belangrijk om met bus naar huis te kunnen rijden .

Tools for the spreading of the petition.

You have your own website, a blog or an entire web portal? Become an advocate and multiplier for this petition. We have the banners, widgets and API (interface) to integrate on your pages. To the tools

Translate this petition now

new language version