Region: Nederland
Administration

Actual creation of enterprises rather than theoretical group work @ Fontys Startup Factory

Petition is directed to
Directorate / Management of Fontys
25 Supporters
The petition was withdrawn by the petitioner
  1. Launched April 2019
  2. Collection finished
  3. Submitted
  4. Dialogue
  5. Failed

The startup factory in the third semester should again include a real startup!

Reason

  1. Better career opportunities
  2. Real experience
  3. Real problems
  4. Possibility to earn money
  5. More motivation
  6. Development of leadership qualities
Thank you for your support, Kai Kallenberg from Kempen
Question to the initiator

News

  • Liebe Unterstützer,

    ich hatte heute ein konstruktives Gespräch mit dem Direktor der FIBS.
    Im Gespräch hat sich herausgestellt, dass die alte StartUp Factory kein erfolgreiches Projekt war und einige falsche Information bezüglich des Projekts umherwandern, was zu dieser missleiteten Petition geführt hat. Dafür entschuldige ich mich.

    In der neuen SUF macht man zwar kein "richtiges Unternehmen" auf, dennoch ergibt sich eine individuelle Gliederung des Projektes in:
    - mini Company
    - X-Lab
    - Social Company
    - Commercial Film
    (Zu den verschiedenen Projekten wird Sie die Bildungsgangleitung noch informieren.)

    Dennoch war meine Information nicht falsch, dass einige Studenten mit der jetzigen Ausführung der SUF immer noch nicht zufrieden... further

Not yet a PRO argument.

No CONTRA argument yet.

Help us to strengthen citizen participation. We want your petition to get attention and stay independent.

Donate now