Regio: Gent

3. Overdracht
  4. Gesprek met ontvanger
  5. Beslissing

Ik ga ermee akkoord dat mijn gegevens worden opgeslagen. Ik bepaal wie mijn steun kan zien. Ik kan deze toestemming op elk moment intrekken .

Ga jij graag op restaurant maar vind je het belangrijk om hierbij een bewust duurzame keuze te maken? Teken onze petitie ‘Weet Wat Je Eet’ om Stad Gent te motiveren de impact van restaurants in kaart te brengen zodat jij ook op restaurant een duurzame keuze kan maken!

Reden

Restaurants hebben een steeds grotere verantwoordelijkheid bij het verduurzamen van hun aanbod. Klanten vragen om duurzamere alternatieven en zullen steeds vaker op basis hiervan een restaurant kiezen. Maar hoe weet jij of een restaurant een duurzame maaltijd maakt? En waar kan je die restaurants terugvinden? Momenteel is het moeilijk om eenvoudig een weloverwogen keuze te maken. Wij verzoeken Stad Gent om hun inwoners en bezoekers te informeren over de impact van restaurants op het klimaat. Zowel het weergeven van de klimaatimpact in deze restaurants als het ondersteunen in uitbaters om hun totale impact te verlagen.

Bedankt voor je steun, Ecotarian Bv uit Relegem
Vraag voor de initiatiefnemer

Link naar de petitie

Afbeelding met QR-code

Afscheurstrookje met QR-code

downloaden (PDF)

Vertaal deze petitie nu

Nieuwe taalversie

Nog geen voor argument.

Nog geen tegenargument.

Waarom mensen ondertekenen

Er is te weinig info over de impact van voeding, restaurants zijn een ideale plek om de eerste stappen te zetten. Dat ze hier in Gent wel mee starten en in Brussel niet toont waarom Gent toch dat streepje voor staat.

I always think people have the righ to be informed about their food ans drinks consumption (origin, traitement
nutrition scores...).
What amazed me is the initiative (Ecoterian) to connect food producers and consumers to a better understanding of CO2 impact on available and up to date food offers, putting individual needs at a the top of the pyramid.
#eatinconcious#balancedhabits#holisticapproach

Hulpmiddelen voor het verspreiden van de petitie.

Heb je een eigen website, blog of webportaal? Word pleitbezorger en verspreider van deze petitie. We hebben een banner, widget en API (interface) om op je site te zetten. Naar de gereedschappen

Vertaal deze petitie nu

Nieuwe taalversie

Help mee om burgerparticipatie te vergroten. We willen je kwesties kenbaar maken en daarbij onafhankelijk blijven.

Nu ondersteunen