Security

veilig verkeer in de Komvest (Brugge)

Stadsbestuur Brugge
28 Supporters
6% achieved 500 for collection target
  1. Launched 15/10/2022
  2. Time remaining > 6 weeks

I agree to the storage and processing of my personal data. The petitioner can see name and place and forward this information to the recipient. I can withdraw my consent at any time.

Veilig en minder verkeer in de Komvest tussen Walweinstraat en de Wulpenstraat.

Reason

Wij willen betrokken worden in de beslissingen van het Stadsbestuur van Brugge omtrent de verkeersveiligheid en leefbaarheid in de Komvest.

In December 2021 werd een plan goedgekeurd waarbij onze straat een fietsstraat ging worden. (CCM/sm/BB20/332 (2052) )

Een fietsstraat valt moeilijk te combineren met extra vrachtwagens voor het bedrijf IFF (Gistfabriek) zie de mededeling van 05/2021 en meer bussen doordat er nu een voorstel op tafel ligt om minder bussen door de Julius en Maurits Sabbestraat te laten rijden. (medegedeeld op de INFOMARKT van 11 oktober 2022)

Er wordt teveel vergeten dat de Komvest reeds héél veel als sluipweg gebruikt wordt, doe daar nog eens de extra vrachtwagens en bussen bij... Dit is niet leefbaar!

Thank you for your support, Jeff Van Loo from Brugge
Question to the initiator

Translate this petition now

new language version

Why people sign

on 16 Nov 2022

Omdatik zelf als niet inwoner van deze straat merk hoe snel de auto’s hier rijden en hoe vaak deze straat als sluipweg gebruikt wordt.

on 06 Nov 2022

Het is hier al heel druk en soms gevaarlijk/hinderlijk door de vrachtwagens die de fabriek in en uit moeten.
Hopelijk gaat het plan van de fabriek nog door, dus langs 1 kant binnen, andere kant buiten.
Nog eens meer verkeer en bussen strookt niet met hoe een fietsstraat er moet uit zien.

on 31 Oct 2022

Een fietsstraat en minder vrachtwagens was de belofte. Uiteindelijk krijgen we een fietsstraat met meer verkeer. Dagelijks 99+ bussen, vrachtwagens voor de gistfabriek... en hier bovenop nog eens extra verkeer aangezien de J&M sabbestraar 1 richting verkeer wordt. Het meest ironische van heel de zaak: een 2 tal jaar geleden werd een aanvraag voor enkel richting verkeer in de parallelweg van de Komvest geweigerd omdat dit louter een verlegging van het probleem was. Help me te begrijpen hoe dit nu opeens wel een oplossing is?! Dat de Komvest al het verkeer zal mogen slikken is geen constructieve optie. Wees consequent voor jullie zelf! Door losse plannen en projecten eens naast elkaar te leggen zal je zien dat ze niet in harmonie kunnen uitgevoerd worden. De ene benadeeld de andere waardoor de functie van beide plannen kan mislukken!
Gevolg van deze mislukte plannen: meer vervuiling, meer lawaai, meer trillingen en meer onveilige verkeerssituaties in de Komvest...

on 31 Oct 2022

Ik woon in de straat en er is nu al teveel verkeer van vrachtwagens door een zonevreemde fabriek en teveel bussen en te hoge snelheden

Tools for the spreading of the petition.

Signing widget for your own website

API (interface)

/be/petition/online/veilig-verkeer-in-de-komvest-brugge/votes
Number of signatures on openPetition and, if applicable, external pages.
HTTP method
GET