Environment

40% achieved 200 for collection target
  1. Launched 29/06/2020
  2. Time remaining 3 weeks
I agree to the storage and processing of my personal data. The petitioner can see name and place and forward this information to the recipient. I can withdraw my consent at any time.

De ondergrondse afvalstraten zijn een prachtig initiatief. Alleen worden wij met twee problemen geconfronteerd waaraan de gemeente na talrijke vragen en klachten niets doet:

1. De containers, zeker voor papier worden veel te weinig geledigd
  2. De onmiddellijke omgeving van de containers is een regelrecht sluikstort

Er werden matten gelegd maar die hebben geen enkel resultaat. Op de gemeenteraad worden onze mandatarissen met een kluitje in het riet gestuurd. Men kondigt al maanden de komst aan van een "mobiele camera". Veel sluikstorters zijn afkomstig van buiten Asse, of dat nu soelaas biedt, is nog maar af te wachten.

Wij wensen een afdoende en definitieve oplossing zodat het sluikstort verdwijnt en de daders kunnen geidentificeerd worden:

1. Wij wensen de installatie van een definitieve 360° camera op het plein aan de containers.
  2. Wij wensen dat er een ANPR camera komt aan de toegang van de parking zodat alle voertuigen geidentificeerd kunnen worden.
  3. Wij wensen een online meldpunt waar buurtbewoners foto's van sluikstorten en sluikstorters naartoe kunnen sturen.

Reason

Bent u ook bezorgd om het sluikstorten in Zellik? Wenst u ook dat de gemeente hiervoor een definitieve en afdoende oplossing aanlevert?

Thank you for your support, Peter Vantieghem from Zellik
Question to the initiator

Translate this petition now

new language version

Why people sign

• 2 days ago

Een proper gemeente

• 3 days ago

moet meer controle zijn s'nachts,en week-end dan wordt er meer gestort zeker op het einde van de schapenbaan Zellik Rellegem

• Asse

3 days ago

Ik vind het schandalig dat sluikstorten nog steeds dagelijkse kost is op sommige plaatsen! Ik zou graag een mooi en proper Asse zien verschijnen in de toekomst.

• 3 days ago

Het is een echte schande dat er in ZELLIK langs alle hoeken en kanten gesluikstort wordt! Dringend personeel op zetten of langdurige werklozen om vuil te doorzoeken naar adres zodat de daders gevat kunnen worden en een fixe boete krijgen!

• 4 days ago

Omdat ik veel en graag ga wandelen in de buurt en me stoor aan het vuil dat hier overal in de gemeente verspeeid ligt... Je moet voortdurend kujken waar je loopt wazrdoor je niet van de omgevong kan genieten.

Tools for the spreading of the petition.

Signing widget for your own website

API (interface)

/be/petition/online/stop-het-sluikstorten-in-zellik/votes
Number of signatures on openPetition and, if applicable, external pages.
HTTP method
GET