Welfare

1% achieved 700 for collection target
  1. Launched January 2022
  2. Time remaining > 4 months

I agree to the storage and processing of my personal data. The petitioner can see name and place and forward this information to the recipient. I can withdraw my consent at any time.

Het is belangrijk dat men als kind een goede thuissituatie heeft. Er worden nog genoeg kinderen mishandeld omwille van hun geaardheid of door wat anders. De wet zegt dat je enkel en alleen kunt beslissen pas als je 18 jaar bent, daarom willen wij dat we die 18 jaar omlaag trekken naar de 16 jaar. Zo willen we aantonen dat je als 16 jarige nog afhankelijk bent van je ouders maar als je pas kunt enkel kunt beslissen als jij in een slechte thuissituatie opgroeit. TEKEN DE PETITIE en laat Benjamin Dalle onze Vlaams Minister van Brussel, jeugd en media aantonen dat 16 jarige ook wat moeten kunnen beslissen!

Reason

16 jarige moet kunnen beslissen over zijn of haar leven.

Translate this petition now

new language version

News

• 8 op de 10 jongeren groeien op in moeilijke thuissituaties, daarom is het belangrijk dat men als kind een goede thuissituatie heeft. Er worden nog genoeg kinderen mishandeld omwille van hun geaardheid of door wat anders. De wet zegt dat je enkel en alleen kunt beslissen pas als je 18 jaar bent, daarom willen wij dat we die 18 jaar omlaag trekken naar de 16 jaar. Zo willen we aantonen dat je als 16 jarige nog afhankelijk bent van je ouders maar als je pas enkel kunt beslissen als je in een slechte thuissituatie opgroeit. TEKEN DE PETITIE en laat Benjamin Dalle onze Vlaams Minister van Brussel, jeugd en media aantonen dat 16 jarige ook wat moeten kunnen beslissen!

Why people sign

on 01 Jan 2022

Ik zelf heb gescheiden ouders meegemaakt samen met mijn broer en 2 stief zussen. Mijn 2 stief zussen werden geslagen door hun echte vader waardoor ze een mega trauma hebben en niet konden kiezen om er weg te gaan. Als ook mijn broer en ik hebben van onze vader slaag gekregen en ook konden we hier niet weg nog ons verdedigen toen we klein waren.
Veel kinderen zitten vast tot hun 18 zonder enige hulp en zonder dat ze hier over kunnen praten en worden serieus genomen. Dit zou moeten veranderen geen enkel kind verdiend het om heel hun leven trauma op te lopen om dan nog jaren in therapie te gaan door zulke mensen.

Tools for the spreading of the petition.

Signing widget for your own website

API (interface)

/be/petition/online/elk-kind-moet-kunnen-beslissen-vanaf-16-jaar/votes
Number of signatures on openPetition and, if applicable, external pages.
HTTP method
GET