Region: Antwerp

89% achieved 450 for collection target
  1. Launched January 2020
  2. Time remaining > 5 Wochen
I agree to the storage and processing of my personal data. The petitioner can see name and place and forward this information to the recipient. I can withdraw my consent at any time.

In 2021 plant het District Antwerpen een heraanleg van de Lange Beeldekensstraat. Naar aanleiding van deze heraanleg is een burgerinitiatief gestart. We moedigen de heraanleg van de straat aan, maar we vinden dat samen met deze ingrijpende werken ook meteen de belangrijke problemen van de straat moeten worden opgelost. Dit mag niet op de lange baan geschoven worden.

Wij vragen: een betere luchtkwaliteit, een verkeers- en fietsveilige straat met (buurt)parking voor lokale bewoners en meer groen- en speelruimte.

Op deze manier kunnen het District en de Stad hun ambities van een leefbare woonstraat waarmaken.

We roepen alle buurtbewoners die dit ook belangrijk vinden op om zich aan te sluiten bij dit initiatief.

Reason

• Het onderzoek van Curieuze Neuzen zoals gepubliceerd in De Standaard in 2018 toonde aan dat de Lange Beeldekensstraat één van de meest vervuilde street canyons van Antwerpen is. De luchtkwaliteit is er 'uiterst slecht' (gemeten NO2-concentratie van 50-55 µg/m³).
  • Uit Straatvinken blijkt dat de modal split in het grootste deel van de straat verre van bereikt is. Door de erg smalle enkelrichtingstraat rijden tot meer dan 600 auto's per uur.
  • De filevorming in combinatie met de slechte aansluiting van parkeerbehoefte en parkeeraanbod zorgt voor onveilige verkeerssituaties omdat de automobilisten structureel de stoep gebruiken om inparkerende auto’s te passeren. Onveilig met name voor gezinnen met jonge kinderen die vanuit de voordeur ongewild voor de auto stappen.
  • Tot slot heeft de straat bijzonder weinig groen.
Thank you for your support
Question to the initiator

Translate this petition now

new language version

• Beste bevlogen buurtbewoners,

Hopelijk gaat het jullie goed in deze vervelende covid-tijd.

Zoals jullie weten is het buurtcomité Lange Beeldekensstraat al enige tijd bezig met het verbeteren van de leefbaarheid van de straat. Het is best moeilijk om gehoor te krijgen.

1 april grap - op 31 maart

Daarom gaan we morgen, woensdag 31 maart, van 13.30 tot 14.00 uur ter hoogte van Lange Beeldekensstraat 63 zelf de luchtkwaliteit verbeteren. We gaan met stofzuigers en poetsdoeken aan de slag om de stikstof zelf te verwijderen ;-)

Kom vooral even af met een stofdoek, morgen om 13.30 uur. Wandel langs maar blijf niet te lang staan i.v.m. de huidige Covid maatregelen. Wij verwachten dat de lokale pers en ATV ons ook zullen bezoeken. Met jullie... further

Why people sign

11 hours ago

Lucht kwaliteit, veiligheid, verkeersoverlast, meer groen

2 days ago

De ingang van onze steeg word geblokkeerd door de nieuwe plannen, waardoor de steeg helemaal niet meer bereikbaar is voor de brandweer. Vorig jaar stond mijn droogkast in brand en was het al lastig genoeg om er te geraken. Mijn buurvrouw en syndicus van onze steeg heeft dit al verschillende keren gecommuniceerd, maar er word gewoon niet geluisterd.

on 31 Mar 2021

de stad moet leefbaar zijn voor ALLE bewoners

on 31 Mar 2021

Belang van de mensen gaat voor .

• on 31 Mar 2021

Het autoverkeer in stad Antwerpen moet aan banden gelegd worden om de kind-fietsvriendelijkheid te waarborgen, een aangenamere woonstad te worden, een goede gezondheid te garanderen (luchtkwaliteit), een plek te creëren om op straat met buren een (rustig) praatje te kunnen maken, kinderen moeten elkaar veilig kunnen treffen op straat, er is nood aan meer groen en ontharding, ...

Tools for the spreading of the petition.

Signing widget for your own website

API (interface)

/be/petition/online/aandacht-voor-leefbaarheid-bij-heraanleg-lange-beeldekensstraat/votes
Number of signatures on openPetition and, if applicable, external pages.
HTTP method
GET