Region: Norway
Foreign affairs

Stå sammen med folket i Iran mot det brutale regimet

Jonas Gahr Støre
76 Supporters
38% achieved 200 for collection target
  1. Launched 24/09/2022
  2. Time remaining > 3 weeks

I agree to the storage and processing of my personal data. The petitioner can see name and place and forward this information to the recipient. I can withdraw my consent at any time.

Kjære representanter,

Nå er det på tide å stå sammen med folket i Iran mot det brutale regimet som myrder uskyldige sivile hver dag.

Som norske statsborgere og fastboende, vil vi først takke Stortingspresident Masud Gharahkhani for hans engasjement og oppfordrer vi Stortinget til å støtte Irans modige folk i deres kamp for frihet på alle mulige måter.

Vennligst les og signer nedenfor:

Til: Statsminister Jonas Gahr Støre (Ap), Stortingspresident Masud Gharahkhani (A), Finansminister Trygve Slagsvold Vedum (Sp), Utenriksminister Anniken Huitfeldt (Ap), Olje- og energiminister Terje Aasland (Ap), Stortingsrepresentant Erna Solberg (H), Stortingsrepresentant Sylvi Listhaug (FrP), Stortingsrepresentant Audun Lysbakken (SV), Stortingsrepresentant Bjørnar Moxnes (Rødt), Stortingsrepresentant Olaug Vervik Bollestad (KrF), Stortingsrepresentant Guri Melby (V), Stortingsrepresentant Une Bastholm (MDG)

Etter det brutale drapet på Mahsa Amini av det såkalte "moral-politiet" i Teheran for syv uker siden, har folket i Iran reist seg igjen og gatene i Iran er fulle av modige demonstranter som står i møte med undertrykkelse. Mahsa Aminis navn har blitt kodeordet for motstand, og folket i Iran gir uttrykk for sitt raseri og sinne mot det 44-årige styret til det islamske regimet som ikke har noen midler til å overleve bortsett fra vold, forfølgelse, undertrykkelse, drap og korrupsjon. Iranere fyller gatene i hver landsby og by i Iran med ett felles krav; de vil ikke ha det islamske regimet lenger. Men det islamske regimet svarer med brutal vold, og slår ned på ubevæpnede borgere med skarp ammunisjon og skare av kjeltringer i sivile klær og uniform. Per nå (03.11.2022), er det rapportert 14161 mennesker arrestert, hvorav kun 1731 er blitt identifisert, og 298 drepte٫ inkludert 47 barn (Harana Human Rights Activist News Agency).

Regimet har stengt ned internett som minner om deres brutalitet for noen år siden da de myrdet tusenvis under en internett-blackout.

Hva må gjøres;

1- Fortsette fordømmelsen av den islamske republikkens brutale håndtering av demonstranter

2- Be de sosiale medieselskapene om å hjelpe til med å omgå sensur og støtte for infrastruktur for å ha gratis tilgang til internett i Iran

3- Hindre Irans tjenestemenn fra å komme til Norge ved å nekte visum, samt utvise samtlige diplomater ved Irans ambassade fra Norge

4- Vedta Magnitsky-sanksjoner mot sentrale aktører og medlemmer av IRGC og regimet som er ansvarlige for disse aksjonene

Vi ber dere om å slutte seg til det iranske folket i deres oppfordring om frihet. Vi ber dere om å stå på den rette siden av historien i det iranske folks oppfordring om en slutt på det islamske republikk regimet. Vi ber dere bruke deres stemme og posisjon til å fordømme regimets barbariske handlinger i utvetydige ordelag. Vi ber dere stå sammen med det iranske folket som synger på hver gate, KVINNER, LIV, FRIHET.

Reason

Nå er det på tide å stå sammen med folket i Iran mot det brutale regimet som dreper uskyldige sivile hver dag i sin groveste og mest straffbare form.

Som norske statsborgere og fastboende oppfordrer vi den Norske staten til å støtte Irans modige folk i deres kamp for frihet på alle mulige måter.

Se også:

Write to Canadian Officials

Thank you for your support, Niloufar Mozaffari from Oslo
Question to the initiator

Translate this petition now

new language version

Why people sign

on 12 Oct 2022

Fundamental human rights and universal values such as liberty, equality and free flow of information are at stake. People are fighting for freedom and democracy, and are promoting feminism. The regime’s reaction however is brutal suppresion.

on 03 Oct 2022

Justice and equality are important to me, Stop the violence and brutality towards woman. It s crucial people are able to express their opinions without being killed, arrested or beaten up. Protesters must be respected and allowed to use their human right of expressing themselves and their opinions in a peaceful way.

on 30 Sep 2022

Because it's about the future of my country. Because people are being killed in Iran. Because there is no freedom (of any kind) in Iran. Because Europeans should support us in this matter.

Tools for the spreading of the petition.

Signing widget for your own website

API (interface)

/no/petition/online/sta-sammen-med-folket-i-iran-mot-det-brutale-regimet/votes
Number of signatures on openPetition and, if applicable, external pages.
HTTP method
GET