Regio: Utrecht
Succes
Vervoer

Stop het gebruik van de parkeerapp mbt bewoners korting.

Petitie is gericht aan
Wethouder van Hooijdonk
753 Ondersteunend

De petitie heeft bijgedragen aan het succes

753 Ondersteunend

De petitie heeft bijgedragen aan het succes

1. Begonnen augustus 2023
  2. Handtekeningeninzameling voltooid
  3. Ingediend
  4. Dialoog
  5. Succes

De petitie was succesvol!

We hopen op deze manier de invoer van de parkeerapp mbt bewonerskorting tegen te gaan/stoppen. De huidige manier van bewoners korting toepassen is effectief.

Reden

• bewoners moeten nu voor bezoek de parkeer kosten voorschieten, niet iedereen kan dit voorschieten en het zorgt voor gedoe tussen bezoek en bewoner.
  • er kan gebeld worden met de gemeente als de bewoner de app niet kan of wil gebruiken, echter alleen tijdens kantooruren en niet op vrijdag. Dit is absurt en een onnodig onhandige werkwijze.
Bedankt voor je steun, Annet Verdult uit Utrecht
Vraag voor de initiatiefnemer

Link naar de petitie

Afbeelding met QR-code

Afscheurstrookje met QR-code

downloaden (PDF)

• Beste allen,

Hierbij verwijder ik de petitie. Het is een succes geweest, onder andere met dit tegengeluid en protest vanuit veel belangenorganisaties is de gemeente zich nu aan het buigen over verbeteringen van de app. Oa dat bezoek voor zz kan gaan betalen zonder voorschieten. Maar als het goed is komen er meer verbeteringen.

Verzoek; tussen de ondertekenaars waren ook een aantal webdevelopers, mensen die zelf apps ontwikkelen. Zouden jullie me nog een bericht willen sturen als jullie benaderd kunnen worden om (in een later stadium) mee te denken over de ontwikkelingen?

Nogmaals dank voor het ondertekenen!

Hele fijne dag gewenst,
    Annet

• Beste allen,

Vorige week was er een vergadering van de gemeenteraad, om zich te laten informeren over de parkeerapp en belangenbehartigers, zoals ‘U op leeftijd’, Solgu, en ik was ook gevraagd als initiatiefnemer vd petitie iets te zeggen.

Hierna kreeg ik (eindelijk) een reactie op de petitie:

Geachte mevrouw Verdult,

Ik wil u als eerste excuses aanbieden voor deze late reactie op uw Petitie bewonerskorting en parkeerapp. U had namelijk eerder antwoord moeten krijgen. Dat is helaas niet gebeurd. Ik wil u graag hierbij alsnog antwoord geven.

Bedankt voor het aanbieden van deze petitie. We realiseren ons dat de overstap naar een digitale bezoekersvergunning niet voor iedereen prettig is. Het is echter niet mogelijk om de bestaande kortingsregeling... verder

• Beste allen,

Aangezien op mn eerste mail geen reactie is gekomen (en ik wel een media bericht lees met ‘uitleg’ over de app), een volgende mail gestuurd:

Beste mevrouw van Hooijdonk,

Tot op heden heb ik nog gene reactie gekregen op de verstuurde petitie. Inmiddels is de max bereikt met 500 handtekeningen. Zie link:

Stop het gebruik van de parkeerapp mbt bewoners korting. - online-petitie (openpetition.eu)

Ik heb via de media wel een extra uitleg gezien over de keuze vd parkeerapp, maar het zou u sieren om iig ook op deze petitie een reactie te geven. Ik kan dit weer doorsturen naar de 500 ondertekenaars.

Mvg, Annet Verdult

ik sluit me aan bij alle commentaren, bijzonder gebruiksonvriendelijk

Ga toch fietsen, de stad is onleefbaar geworden door alle auwto's. de opsteller kan nog wel wat Nederlandse les gebruiken

Help mee om burgerparticipatie te vergroten. We willen je kwesties kenbaar maken en daarbij onafhankelijk blijven.

Nu ondersteunen