Civil rights

39% achieved 5.000 for collection target
  1. Launched 25/03/2021
  2. Time remaining > 5 Wochen
I agree to the storage and processing of my personal data. The petitioner can see name and place and forward this information to the recipient. I can withdraw my consent at any time.

Een meer transparante overheid, een overheid die er is voor de burgers. Einde aan machtspolitiek

Omdat het zichtbaar wordt dat Nederlanders steeds minder in te brengen hebben. Omdat we Pieter Omtzigt willen steunen die nu door machtspolitiek aan de kant wordt geschoven.

Reason

Omtzigt begint het synoniem te worden voor integriteit. Pieter Omtzigt is vooral bekend geworden van de toeslagen affaire. Zijn tomeloze inzet om op zoek te gaan naar de waarheid en gerechtigheid is bewonderenswaardig. Hiervoor moet hij wel zijn kop boven het maaiveld uitsteken. Het gevaar hiervan is dat je kop eraf gaat en in deze situatie is Pieter Omtzigt terecht gekomen. Wij vinden dat Pieter onze steun verdient, wij willen ook een statement maken naar de politiek. Dat wij als Nederlanders deze gang van zaken verwerpelijk vinden. Dat we het belangrijk vinden dat we waardevolle mensen als Pieter Omtzigt moeten behouden.

Je kan hierbij helpen.

Steun onze petitie voor een eerlijker en meer transparantere overheid.

Thank you for your support, Sia van Ierland from Den Hoorn
Question to the initiator

Translate this petition now

new language version

Het besef dat ambtenaren en gekozen bestuurders er voor de burger is en niet voor hun eigen gelijk en dat zij wil van het volk afwegen op haalbaarheid en draagkracht.

Why people sign

• 6 days ago

Herstel democratie

• 9 days ago

Rechtvaardigheid voor het volk

• Cn

on 04 Apr 2021

Betrouwbare overheid

• on 03 Apr 2021

Pieter Omtzigt doet dat wat nodig is. Hij toont lef, hij is transparant in zijn communicatie, hij kijkt niet weg van wat is, hij durft te benoemen wat speelt en handelt daarnaar, hij neemt verantwoordelijkheid en spreekt de ander aan op zijn of haar verantwoordelijkheid. Hij onderzoekt en wil weten. Hij spiegelt de ander vanuit zijn authentieke 'ik'. Dichtbij zichzelf, trouw aan zichzelf. Open, eerlijk, nieuwsgierig en oprecht. Denken en handelen vanuit verbinding, warmte en liefde, met duidelijke grenzen is wat Pieter Omtzigt zendt. Met respect voor zichzelf en de ander. Menselijk. Vanuit nabijheid. Doch duidelijk. Hij maakt zichtbaar wat zich achter veel voordeuren afspeelt. Hij gooit de beerput open die geopend moet worden. Veel mensen zijn linksom of rechtsom slachtoffer van ons systeem/stelsel in Nederland. Denk aan de toeslagenaffaire. Denk ook aan de inadequate wijze van denken, communiceren en handelen binnen de jeugdzorg waar veel kinderen in nog complexere en kog onveiligere situaties belanden door toedoen van professionals. Pieter Omtzigt maakt inzichtelijk dat ons Nederlandse systeem/stelsel ziek is op veel vlakken. En deze duidelijke wijze van handelen en communiceren is hard nodig. Het roer moet 180 graden om op veel vlakken. Klokkenluiders als Pieter Omtzigt zijn Goud voor Nederland. Klokkenluiders ontmoeten veel weerstand. Dit zien we aan de wijze waarop zijn collega's met hem omgaan. Moedig man, Pieter Omtzigt. Zo hard nodig voor Nederland!

• Xp

on 03 Apr 2021

Omdat ik dit kabinet zat ben ,en Nederland naar de klote helpt, we hebben iemand als omzicht nodig, die eerlijk is.

Tools for the spreading of the petition.

Signing widget for your own website

API (interface)

/nl/petition/online/stop-de-rutte-doctrine-sta-op-voor-transparante-democratie/votes
Number of signatures on openPetition and, if applicable, external pages.
HTTP method
GET