Region: Niel Wirixdreef

49% achieved 1.000 for collection target
  1. Launched 05/06/2021
  2. Time remaining 6 Wochen
I agree to the storage and processing of my personal data. The petitioner can see name and place and forward this information to the recipient. I can withdraw my consent at any time.

Een 50-tal bomen moeten plaats ruimen voor een gracht die het hemelwater scheidt van afvalwater.

Hemelwater scheiden van afvalwater is goed, want ecologisch. Maar subsidie opstrijken voor een gracht en daarbij 50 gezonde bomen kappen is dat niet. Het getuigt van slecht bestuur. 50 bomen kappen is niet duurzaam en dus helemaal niet mens- en diervriendelijk.

Gelukkig is er een alternatief! De gracht kan ook gewoon vanaf de parking langs het woonzorgcentrum kronkelen. Dan hoeft geen enkele gezonde boom te sneuvelen en krijgen de bewoners van WZC Maria-Boodschap er een beleving bij, met afkoeling, biodiversiteit en wadi.

Kortom, teken de petitie voor het behoud van de bomen en voor het alternatieve plan dat:

• 50 uiterst gezonde bomen spaart die zorgen voor zuivere lucht
  • Een bos intact laat dat voor verkoeling zorgt in de Wirixdreef, voor wandelaars tijdens warme zomers en hittegolven en alle dieren in het Park
  • Het hemelwater mooi afwatert naar het laagste punt in het Niels Broek
  • Een extra belevingswaarde biedt aan de bewoners van het woonzorgcentrum, met verkoeling, biodiversiteit en wadi.

Meer info op ALRvzw.be

Reason

Het Park is een zeer oud klein bos, gezond en zonder boomsterfte. Van oude bossen is geweten dat ze veel biodiversiteit opbouwden, CO2 opnemen en de lucht zuiveren. Ze filteren het fijne stof, brengen verkoeling in warme zomermaanden en bieden onderdak aan menig bosbewoner, van buizerd tot ree.

Thank you for your support, Dominique Kiekens from Niel
Question to the initiator

Translate this petition now

new language version

Why people sign

• Niel

18 hours ago

Behoud van bos en bomen in onze gemeente

• Niel

5 days ago

Groen is uiterst belangrijk in onze samenleving.

• Evy Denis feldebrö

6 days ago

Mijn zonen wonen in Niel...welke toekomst hebben zij en hun kinderen?

• 7 days ago

Ik ben er geboren en vind dat deze kap onnodig is . Eerst bomen planten en dan kappen . Welk nut heeft dit voor de toekomst?

• 8 days ago

Kaalslag is funest voor het park. Bomen die samen opgroeien geven elkaar steun. Na een onoordeelkundige ingreep zal dit grote schade veroorzaken aan dit bos. Onder andere kan winddval en verbranding van stammen optreden. Ook zal een brede weg invloed hebben op de flora en fauna. Het voorstel van de actiegroep moet zeker meespelen in de uitvoering van de afwatering van het hemelwater.

Tools for the spreading of the petition.

Signing widget for your own website

API (interface)

/nl/petition/online/red-de-bomen-in-t-park-niel/votes
Number of signatures on openPetition and, if applicable, external pages.
HTTP method
GET