Region: Limburg
Construction

Massale huisvesting arbeidsmigranten voor Abdij Ulingsheide geen duurzaam voortbestaan!

Bestuur Emmaus Feniks / BOEF, Abdij Lilbosch, Gemeente Venlo en de Provincie Limburg
876 Supporters
9% achieved 10.000 for collection target
  1. Launched 12/01/2020
  2. Collection yet 6 weeks
I agree to the storage and processing of my personal data. The petitioner can see name and place and forward this information to the recipient. I can withdraw my consent at any time.

In het prachtige natuurgebied ’t Jaomerdal ligt Abdij Ulingsheide, waar onder andere de dynamische maatschappelijke woon- en werkvoorziening van Emmaus Feniks een thuis en werk biedt aan mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt en vele enthousiaste vrijwilligers.

Reason

Deutscher Text im Anschluss an den Niederländischen Text

Wij verzoeken het bestuur van Emmaus-Feniks, het klooster Lilbosch als gedeeltelijke eigenaar, de gemeente Venlo en de provincie Limburg alleen medewerking te verlenen aan plannen voor Abdij Ulingsheide en omliggend gebied, die passen binnen het unieke karakter en beleving van het gebied.

Samen met de vrijwilligers van Emmaus, de Heemkundige Kring Tegelen, het Actiecomité Ulingsheide en andere betrokken burgers en ondernemers, willen wij graag in gesprek blijven en ons sterk maken voor een duurzame toekomst van Abdij Ulingsheide.

Door het verleden te herinneren in een dienstbaar heden, gaan we naar een mooie toekomst!

Wir fordern die beteiligten Parteien, d.h. den Vorstand von Emmaus-Feniks, die Abtei Lilbosch (Echt) als Teileigentümer und die Gemeinde Venlo auf, nur solchen Plänen zuzustimmen, die für den Erhalt des Klosters, sowohl der Gebäude als auch der umliegenden Gärten, in einem nachhaltigen, gesellschaftlichen, sozialen und kulturellen Rahmen.

Zusammen mit den Freiwilligen der Stiftung Emmaus Feniks, dem Heemkundige Kring Tegelen(Heimatkundeverein), dem Aktionskomitee Ulingsheide, den betroffenen Unternehmern im Trappistenkloster und den Bürgern von Tegelen, Venlo und Nettetal wollen wir Gespräche initiieren für eine starke, nachhaltige und wirtschaftliche Zukunft der Abtei Ulingsheide in ihrem einzigartigen und erlebnisreichen Karakter

Nur durch die Erinnerung an das Vergangene während des heutigen Dienstes des Klosters können wir auf eine schöne Zukunft hoffen!

Translate this petition now

new language version

Mogelijk zet de petitie de betrokkenen aan het denken. Het betreft een stil gebied, waar massale huisvesting niet thuishoort. Daarenboven: Naast Emmaus ligt Onze Beestenboel, een open en toegankelijk terrein. Voor de migranten zal het aanlokkelijk zijn 's avonds op dat mooie terrein te vertoeven, terwijl er geen toezicht is. Dat kan het einde van Onze Beestenboel betekenen.

Why people sign

• 28 min. ago

Dit unieke gebied tussen Venlo, Tegelen en Nettetal heeft al zoveel ingeboed door extra afgravingen en aanleg van de autosnelweg dat het verder beschermd moet worden tegen verdienmodellen die alleen voor de korte termijn gelden.

• 2 days ago

Handen af van dit gebied

• 2 days ago

Cultureel erfgoed gaat overal al verloren. Laat dit klooster blijven zoals het is of gebruik het voor onze (eigen) Ouderen.

• 2 days ago

Behoud van het mooie stiltegebied rond Abdij Ulingsheide en in het verlengde daarvan Onze Beestenboel op het terrein van Auxiliatrix, dat zeker 's avonds en in de weekeinden overspoeld zal worden door rustzoekende migranten, terwijl er geen toezicht is: het wordt een open barbecueterrein waar rommel wordt achtergelaten en zaken worden vernield.

• G. Driessen TA Venlo

3 days ago

Het is belangrijk dat er op een goede en dus brede manier gekeken wordt naar de bestemming van het complex

Tools for the spreading of the petition.

Signing widget for your own website

API (interface)

/nl/petition/online/massale-huisvesting-arbeidsmigranten-voor-abdij-ulingsheide-geen-duurzaam-voortbestaan/votes
Number of signatures on openPetition and, if applicable, external pages.
HTTP method
GET