Region: Groningen
Minority protection

Help Nune en Davit in hun geboorteland Nederland te mogen blijven!

GKV Groningen-Oost
11.149 Supporters
28% achieved 40.000 for collection target
  1. Launched 28/01/2021
  2. Time remaining 2 weeks
I agree to the storage and processing of my personal data. The petitioner can see name and place and forward this information to the recipient. I can withdraw my consent at any time.

Nune van 9 en Davit van 7 zijn in Nederland geboren nadat hun ouders in 2011 vanuit Armenië naar Nederland zijn gevlucht omdat het voor hen daar niet meer veilig was en is. Hun asielaanvragen in Nederland zijn helaas afgewezen.

Ze hebben in 2019 een beroep gedaan op de kinderpardonregeling. Dit is in 2019 afgewezen. Ook na het indienen van een bezwaarschrift wordt in december 2020 negatief beslist. Reden zou zijn dat het gezin een tijd uit beeld is geweest Ze wonen echter bijna 9 jaar op hetzelfde adres in Groningen.

De negatieve beslissing is een harde klap en totaal niet in overeenstemming met de belangen van Nune en Davit. Geldt er voor hen dan geen pardon?

Daarom pleiten wij in deze petitie; 'Laat ze na bijna 10 jaar in Nederland te zijn ook in Nederland mogen blijven in het belang van de kinderen!'

Er loopt op dit moment nog een beroep bij de rechtbank Groningen.

Laten we als betrokkenen die er veel zijn in Nederland bezwaar tegen uitzetting van dit gezin steunen door de petitie te tekenen.

Reason

Helpen dat de kinderen in hun geboorteland mogen blijven

Thank you for your support, GKV Groningen-Oost (Oosterkerk) from BH Groningen
Question to the initiator

Translate this petition now

new language version

Why people sign

• Bj

6 hours ago

Uit het oogpunt van een christelijke achtergrond.

• KE Groningen

8 hours ago

Het is oneerlijk dat deze kinderen de dupe worden van een falend systeem dat veel te lang doet over de procedures waardoor de kinderen hier wortelen en niets anders kennen dan de Nederlandse cultuur en onderwijs. Ze wonen al jaren in Groningen en zijn hier diep geworteld. De ontwikkelingsschade bij uitzetting van deze (en andere) kinderen die zo geworteld zijn is enorm. Dit gaat in tegen verdragen zoals de Rechten van het Kind. Wees alsjeblieft ruimhartig, een paar honderd gezinnen meer of minder maakt voor Nederland als geheel echt niet uit.

• 11 hours ago

Deze kinderen zijn Nederlands.

• 11 hours ago

Zie ook de rechten van een kind.

• 15 hours ago

Het zijn kinderen die in nedeland geboren.

Tools for the spreading of the petition.

Signing widget for your own website

API (interface)

/nl/petition/online/help-nune-en-davit-in-hun-geboorteland-nederland-te-mogen-blijven/votes
Number of signatures on openPetition and, if applicable, external pages.
HTTP method
GET