Region: Lembeekse Bossen
Environment

Geen verkavelingen in het Scheutbos (Lembeke)!

gemeentebestuur Kaprijke
1.448 Supporters
100% achieved 500 for collection target
  1. Launched 12/01/2022
  2. Time remaining 14 days

I agree to the storage and processing of my personal data. The petitioner can see name and place and forward this information to the recipient. I can withdraw my consent at any time.

In de Antwerpse Heirweg hangt een aanvraag uit voor het bebouwen van 3 kavels in het Scheutbos.

Wij vinden het onaanvaardbaar om hier woningen te bouwen.

Reason

• Het Scheutbos is een biologisch waardevol, oud bos met minstens 1.700 verschillende organismen. Die dreigen verloren te gaan. (zoals bijv. op de foto: zwarte specht - Ludo Goossens)
  • Het gemeentelijk structuurplan wil het Scheutbos als bos behouden en versterken. Een nieuwe verkaveling staat haaks op deze doelstelling en is bovendien in strijd met de goede ruimtelijke ordening.
  • Bebouwing in bos gaat steeds gepaard met verstoring, waardoor biodiversiteit verloren gaat.
  • Bijkomende verharding, het droogpompen en de afwezigheid van riolering zorgen voor milieuschade.

Translate this petition now

new language version

Elke Boom Telt !!!

Men wil villa’s bouwen in een bos! Bos moet blijven!

Why people sign

2 hours ago

Ik vind het ongepast om in mooie bossen huizen te bouwen. We moeten deze bossen zeker behouden, ook voor het milieu. Bomen kappen kan niet, we moeten houden wat we nog hebben en liefst nog meer bomen aanplanten.
Wij moeten onze verantwoordelijkheid nemen voor de toekomst van onze kinderen en kleinkinderen en volgend nageslacht.

2 hours ago

Ook wij houden van dit bos. Bovendien is het voor het nageslacht ontzettend belangrijk niet alleen bomen en bossen te hebben om in te wandelen en te spelen, maar ook om de broodnodige zuurstof die nodig zal zijn om onze aarde leefbaar te houden.. De oeverloze uitbreidingsdrang van de vastgoedsector mag ook eens ophouden; De huizen die in dat bos gepland zijn zullen waarschijnlijk ook geen sociale woningen zijn, maar bestemd voor een klasse die het zich kan permitteren. Ik weet niet of het gekend is wie de eigenaars van deze huizen zouden worden, maar eigenlijk behoren we dit te weten.. Komt daarbij dat dit bos een oud bos is. Hebben die dames en heren dan geen greintje respect meer voor het beetje natuur nog dat ons rest!!! Als we alle verhoudingen in acht nemen vraag ik me af wat het verschil is tussen die hebzuchtige multinationals in het Amazone woud
die zonder scrupules roofbouw plegen op het voortbestaan van mens en natuur.

2 hours ago

Stop de boomkamp, preserveer onze bossen en natuur. Bomen zijn de groene longen van Vlaanderen, het belangt daarom iedereen.

6 hours ago

Elke boom telt zowel in kader van klimaatverandering als voor volksgezondheid. Vlaanderen kan niet nog meer verhard worden. Zeker aanpalend aan bestaand natuurgebied!

Tools for the spreading of the petition.

Signing widget for your own website

API (interface)

/nl/petition/online/geen-verkavelingen-in-het-scheutbos-lembeke/votes
Number of signatures on openPetition and, if applicable, external pages.
HTTP method
GET