Image of the petition De zorg in Nederland laat te wensen over. Wij als burgers hebben recht op goede zorg.
Welfare

Politiek
2% achieved 500 for collection target
  1. Launched April 2022
  2. Time remaining > 8 weeks

I agree to the storage and processing of my personal data. The petitioner can see name and place and forward this information to the recipient. I can withdraw my consent at any time.

De zorg wordt al maar afgeknepen en steeds slechter. Daardoor krijgt onze bevolking niet waar ze recht op hebben. De prijzen stijgen het dak uit en de zorg laat te wensen over. De rede van deze petitie is dat ik aan de lijven heb ondervonden hoe het er in de zorg aan toe gaat. Het voorbeeld is te lezen op https://haaluwrecht.nl/5126-2/

Daar staat een voorbeeld hoe het zeker niet moet. En dat is niet de enige negatieve ervaring. Na het plaatsen van mijn relaas op facebook kwamen de reacties behoorlijk los. De schreeuw om goede zorg werd al snel duidelijk.

Iemand moet op staan om de zaak aan de praat te krijgen. De politiek strooit met geld en geld terwijl het meest belangrijke vergeten wordt, en dat is recht op goede zorg.

Reason

Lees hier alles over de ervaring die wij hebben meegemaakt. Klik hier

Thank you for your support, Mario van Boxtel from Eindhoven
Question to the initiator

Translate this petition now

new language version

Why people sign

on 05 Jan 2023

Omdat de zorg totaal zorgelijk is en de bedragen niet naar de zorg gaan

on 31 Oct 2022

Een gezonde democratie steunt op 3 pijlers:
- rechtszekerheid
- gelijke kansen op ontwikkeling
- ZORG
deze 3 pijlers zijn de afgelopen 30 jaar uitgehold en de Zorg is stuk. Ik mag dit zelf ervaren nu, nu ik weken moet wachten op een urgente behandeling en mocht dit tevens ervaren in het afgelopen jaar rond de ziekte van mijn moeder, de beroerde kwaliteit van de (kwalitatief) geleverde zorg en haar vroegtijdig overlijden daardoor.
De zorg is zijn geheel is een aanfluiting van wat het nog niet zo heel lang geleden was!
'Regeren is vooruitzien' is het gezegde. Het lijkt erop dat Nederland, in i.i.g. (maar niet alléén) op het gebied van de zorg, al 30 jaar niet geregeerd wordt.
Dit loopt volledig uit de klauw, zelfs voor mensen die het relatief goed hebben, dus kan men zich indenken hoe anderen er aan toe zijn.
ZORG is een overheidstaak, dus de overheid dient hier NU en HARD in te grijpen.

on 22 Oct 2022

Omdat ik werkte in de zorg voor oudere en mijzelf mantelzorger geweest en zie wat aan de hand is als vr vertrouw persoon van een vriend op een rolstoel .Wat voor problemen zijn ?ziet in de organisatie ?door Corona ? dat weet ik niet maar je lat niemand zonder electra nu twee dagen en zo ga door...

on 08 Apr 2022

Dat er dag kan komen dat je er zelf mee te maken kunt krijgen

on 08 Apr 2022

Ervaringen die wij zelf hebben ondervonden

Tools for the spreading of the petition.

Signing widget for your own website

API (interface)

/nl/petition/online/de-zorg-in-nederland-laat-te-wensen-over-wij-als-burgers-hebben-recht-op-goede-zorg/votes
Number of signatures on openPetition and, if applicable, external pages.
HTTP method
GET