Civil rights

De democratische beweging in Myanmar heeft onze hulp nodig!

Dhr. Stef Blok Demissionair Minister van Buitenlandse Zaken Ministerie van Buitenlandse Zaken Postbus 20061 2500 EB Den Haag
168 Supporters
3% achieved 5.000 for collection target
  1. Launched May 2021
  2. Time remaining > 2 months
I agree to the storage and processing of my personal data. The petitioner can see name and place and forward this information to the recipient. I can withdraw my consent at any time.

Excellentie,

Wij verzoeken de Nederlandse regering en alle internationale betrokken actoren om de geweldloze strijd van de bevolking van Myanmar voor democratie en het herstel van vrijheid en rechtvaardigheid op alle mogelijke manieren te ondersteunen. Daarom willen we de Nederlandse regering en andere relevante actoren dringend verzoeken de volgende acties onmiddellijk te ondernemen:

1. Onmiddellijke actieve interventies om het hardhandig optreden, de willekeurige arrestaties, martelingen en het dodelijk geweld gericht op de bevolking van Myanmar door de militaire junta tegen te gaan. En om vrijlating van iedereen die sinds de coup gevangen is genomen door de junta af te dwingen.
  2. Erkennen – zonder voorbehoud – van de National Unity Government (NUG) die door het Committee Representing Pyidaungsu Hluttaw (CRPH) is geïnstalleerd. Het unieke hieraan is dat het doel is dat alle etniciteiten van Myanmar hierin zijn vertegenwoordigd en op die manier een duurzame samenwerking in een democratisch Myanmar tot stand gebracht wordt.
  3. Prioriteren van effectieve wettelijke, financiële en sociale steun aan ambtenaren die de militaire junta uitdagen middels de Civil Disobedience Movement (CDM), voordat het te laat is.
  4. Standvastig ondersteunen van de legitimiteit van de CRPH en tegelijkertijd volledige weigering van erkenning en samenwerking met de militaire junta, de SAC, inclusief het opschorten van alle (ontwikkelings-)samenwerking lopend via de SAC. Bovendien moet humanitaire hulp voor de bevolking van Myanmar alleen gecoördineerd worden via de CRPH. Deze hulp moet namelijk niet leiden tot de indruk dat de overheersing door de militaire junta wordt erkend; dan wel daardoor als facto regering kan blijven functioneren.
  5. Het uitoefenen van diplomatieke druk door de Nederlandse regering, wereldwijd en vooral in de EU, om de CRPH in staat te stellen ondersteuning te krijgen bij officiële benoemingen van functionarissen en het erkennen van deze functionarissen. Ondersteunen en verzekeren van de veiligheid van Birmese ambassadeurs wereldwijd die zich aansluiten bij de CDM en de CRPH representeren.
  6. Een oproep om geen zaken te doen met de junta en ook geen militaire middelen te verkopen aan het leger in Myanmar.

Wij zien uit naar een snelle en effectieve actie van de Nederlandse regering en relevante actoren om de mensenrechten, rechtvaardigheid en wil van de bevolking van Myanmar te ondersteunen, bevorderen en respecteren.

Initiatiefnemers: Stichting Vipassana Meditatie Groningen, retraitebegeleiders verbonden aan Vipassana.nu en vipassanaleraren verbonden aan Sangha Metta - in samenwerking met de Global Myanmar volunteers (https://globalmmvolunteers.com). Deze Nederlandse groeperingen zijn verbonden met Myanmar via de meditatie en Boeddhistische leraren in Myanmar en er zijn nog steeds warme banden met de kloosters, de universiteiten en de bevolking.

Reason

Ondersteunen van de geweldloze strijd van de bevolking van Myanmar voor democratie en het herstel van vrijheid en rechtvaardigheid op alle mogelijke manieren, omdat de bevolking groot leed wordt aangedaan.

Thank you for your support, Marieke Duijvestijn from Bc
Question to the initiator

Translate this petition now

new language version

Why people sign

• 6 days ago

Ik ben voor vrijheid van denken en uiten. Streef democratische principes na. Vindt het verschrikkelijk hoe het mooie Myanmar op deze gruwelijke manier levens van mensen beknot, dreiging en angst veroorzaakt onder de bevolking.

• Garderen

8 days ago

Voor vrijheid en democratie in Myanmar

• 8 days ago

Omdat ik tegen alle vormen van politieke en militaire repressie en machtsmisbruik ben.

• on 20 Aug 2021

omdat mensenrechten altijd en overal belangrijk zijn

• on 15 Aug 2021

Ter bevordering van de democratie

Tools for the spreading of the petition.

Signing widget for your own website

API (interface)

/nl/petition/online/de-democratische-beweging-in-myanmar-heeft-onze-hulp-nodig/votes
Number of signatures on openPetition and, if applicable, external pages.
HTTP method
GET