Traffic & transportation

100% achieved 500 for collection target
  1. Launched 13/03/2021
  2. Time remaining > 3 Wochen
I agree to the storage and processing of my personal data. The petitioner can see name and place and forward this information to the recipient. I can withdraw my consent at any time.

Industriezone Drongen I breidt uit. Dit brengt heel wat extra industrieverkeer met zich mee. De Vlaamse overheid stelt in het GRUP Booiebos een ontsluiting via de Baarleveldestraat voorop. Het vele extra vrachtverkeer zal echter een nadelige impact hebben op de woonkernen van Baarlevelde, Keuze en de Raapstraat.

Via de petitie willen we bekomen dat de ontsluiting ten westen van de industriezone wordt gerealiseerd. Daar is voldoende ruimte en geen bewoning. Industrie verkeer kan dan direct aansluiten op het snelwegennet. Door deze petitie te ondertekenen, ondersteun je onze vraag naar een westelijke ontsluiting van de industriezone Drongen I.

Reason

Een industriezone brengt heel wat vracht en ander verkeer met zich mee. De overlast voor woonkernen in de omgeving is groot (24h/24h verkeerslawaai, fijn stof, onveilige situaties). De industriezone van Drongen I is vlak naast de snelweg E40 gelegen. Een erg groot deel van het industrieverkeer komt van of gaat naar de snelweg. Een rechtstreekse aansluiting ten westen van de industriezone, waar voldoende ruimte is en geen bewoning, is dan ook aangewezen. Bovendien zal deze ontsluiting ook voor minder industrieverkeer zorgen in de dorpskernen en woonwijken van Baarle, Baarlevelde, Landegem, Wilde, Halewijnburg, Luchteren, Noordhout en Moerstraat.

Thank you for your support, Leefbaar Baarle vzw from Drongen
Question to the initiator

Translate this petition now

new language version

Why people sign

• Ann de Raedt St Martens Latem

3 days ago

Natuurbehoud

• Nicolas De Quinnemar St Martens Latem

3 days ago

Behoud natuur

• 5 days ago

ik woon in de hoofdstraat; er is nu al heel veel vrachtverkeer, dat zal vermeerderen. Het vrachtverkeer rechtstreeks met de autostrade vanuit de industriezone verbinden, is logisch. Andere oplossingen niet.

• Afsnee

8 days ago

Behoud aub het weinige groen ook voor geluidshinder

• on 08 Apr 2021

Behoud natuurschoon Keuzemeersen en Leievallei.

Tools for the spreading of the petition.

Signing widget for your own website

API (interface)

/be/petition/online/voor-een-westelijke-ontsluiting-van-industriezone-drongen-i/votes
Number of signatures on openPetition and, if applicable, external pages.
HTTP method
GET