Region: Veldwezelt

18% achieved 500 for collection target
  1. Launched 09/12/2022
  2. Time remaining > 5 weeks

I agree to the storage and processing of my personal data. The petitioner can see name and place and forward this information to the recipient. I can withdraw my consent at any time.

De verkeerssituatie rondom de school is nog altijd niet veilig voor de kinderen. Ondanks inspanningen van de school en de gemeente blijft er veel verkeer. Door enkele aanpassingen, waaronder de aanleg van voetpaden aan de achterzijde van de school, een verbetering van de parking aan de Berenhof en een gewijzigde inrichting aan de Berenhofstraat zowel ter hoogte van de lagere school als de kleuterschool, kan de verkeersveiligheid voor onze kinderen verbeteren.

Reason

De huidige verkeerssituatie is onoverzichtelijk en leidt enerzijds tot veel verkeershinder, maar ook voor onveilige situaties voor de kinderen. Het is van belang dat dit aangepakt wordt om ongelukken te voorkomen.

Thank you for your support, Ouderraad 'het Wezeltje' from Veldwezelt
Question to the initiator

Translate this petition now

new language version

• Beste ondertekenaars,

De petitie is herzien in overeenstemming met onze gebruiksvoorwaarden. De tijdelijke blokkering is opgeheven en de petitie kan nu verder worden ondertekend.

Bedankt voor je inzet!

Uw OpenPetitie Team

Why people sign

on 17 Dec 2022

Mijn kind zit op deze school, en wil hem veilig naar school kunnen brengen en halen

on 17 Dec 2022

De verkeersveiligheid voor de kinderen zowel als voor de mensen die er in de buurt wonen. De mensen parkeren op de stoepen, houden hun zeker niet aan de snelheid en het liefst parkeren ze allemaal hun wagen kortbij. Misschien ook een parking voorzien voor de juffrouwen zodat deze hun wagens niet op de straat moeten parkeren. De fietsertjes hebben absoluut geen voorrang en rijden meestal op de stoepen voor hun eigen veiligheid omdat ‘koning auto’ meent voorrang te hebben. Dit creëert gevaarlijke situaties voor zowel voetgangers als fietsers. Vermoedelijk gaat dit niets uithalen, dit is een probleem van al vele jaren… spijtig. Eenrichtingsverkeer is al meerdere malen voorgesteld in diverse enquêtes.

on 16 Dec 2022

Verkeersveiligheid van kinderen en volwassenen

on 16 Dec 2022

Kinderen en begeleiders zijn niet veilig

on 16 Dec 2022

De veiligheid van de kinderen komt in het gedrang. Alle maatregelen en oproepen van de school aan de ouders helpen niet genoeg. Het is tijd voor andersoortige maatregelen!

Tools for the spreading of the petition.

Signing widget for your own website

API (interface)

/be/petition/online/verbetering-verkeersveiligheid-rondom-de-basisschool-het-wezeltje-te-veldwezelt/votes
Number of signatures on openPetition and, if applicable, external pages.
HTTP method
GET