Regione: Švedija
Peticijos krav på ID med kompetens- samt psyktest innan  tjänstgöring i familjeomsorg samt pedagogisk utb vaizdas
Švietimas

krav på ID med kompetens- samt psyktest innan tjänstgöring i familjeomsorg samt pedagogisk utb

Pareiškėjas nėra viešas
Peticija adresuota

Peticija pabaigta

Peticija pabaigta

1. Pradėta 2022
  2. Rinkimas baigtas
  3. Pateikta
  4. Dialogas
  5. Baigta

(krav på ID med kompetens- samt psyktest innan tjänstgöring i familjeomsorg samt pedagogisk utb.)
specifikt socialsekreterare som jobbar med tillämpningen av LVU lagen där idag tyvärr alldeles för ofta råder subjektiva bedömningar och beslut utifrån personlig inställning utan grundliga eller befogade utredningar, många gånger baserade på i efterhand motbevisade lögner och tillägg som görs med enskildas illasinnade avsikt där sedan familjernas grundläggande rättigheter grovt överträdes samt bristande information om lagar samt att tjänstemännen inte följer redan befintliga lagar om barnkonventionen och socialstyrelsens följeskrifter och grova tjänstefel samt psykisk våld utövas mot både föräldrarna och barnen. Sedan at t politiska utskotten inte ens granskar besluten och missar kontradiktöra anteckningar gjorda av socialen och fallen kan pågå utan grund och under hot om att de ska införas ännu mer restriktioner om familjerna inte instämmer mot sådant som ofta är rena lögner och bisarra påståenden om barnens bästa från socialtjänstens håll....dessutom att många av dessa tjänstemän saknar formell utbildning vilket är socionomutbildningen och krav på intag till socionomutbildningen bör också skärpas samt det krävs att införas obligatoriskt id legitimering med kompetens samt psykiska tester innan tjänstgöring som utesluter illasinnade och manipulerande lögnaktiga psykopater bland de som bör representera tryggheten i samhället inte som idag där de orsak till att livet förstörs på olika sätt med deras interventioner när varken våld eller missbruk förekommer. men helt friska barn omhändertas från fullt kapabla och ofta välfungerande familjer som har barnets riktiga bästa i sitt sikte utan grund och utan konsekvens fortsätter när deras lögner bevisats varit just det - lögner...så detta bör införas omedelbart så att inga fler råkar illa ut i ett välståndssamhälle samt att socialen faktiskt gör sitt jobb som är att skydda och hjälpa till både barnen och familjerna och måna om långsiktig bra utveckling för alla inblandade .Därför krävs också att socialtjänstemän faktiskt då har pedagogisk utbildning och har en empatisk personlighet. Detta gäller att även krav på familjehem skärps / pedagogisk utbildning krävs. Här föreslås också att LVU lagen granskas och eventuellt definieras bättre så det inte finns utrymme för diverse subjektiva enskildas gissningar och attityder från vissa tjänstemän som det ofta förekommer idag . Och ansvar ska krävas av de myndighetsutövande och vad de som redan begått tjänstefel beträffar, de ska kunna enskilt ställas till svars och straffas, det bör vara enklare att de kan att ställas inför rätta och krävas på ansvar så utredningar genomförs på fakta och om destruktivitet och inte på gissningar och lögner barn tas ifrån som kidnappning från välfungerande och bra familjer.
källa: IVO anmälningar och pågående granskningar

Priežastis

källa: IVO anmälningar och pågående granskningar

Dėkojame už palaikymą

Nuoroda į peticiją

Vaizdas su QR kodu

Nuplėšiamas lapelis su QR kodu

parsisiųsti (PDF)

diskusijos

Dar nėra argumento UŽ.

Kol kas jokio argumento PRIEŠ.

Padėkite stiprinti piliečių dalyvavimą. Norime, kad jūsų susirūpinimas būtų išgirstas išlikdami nepriklausomi.

Reklamuoti dabar