Welfare

Ungdommer ønsker å få Stallen fra kommunen.

Sandefjord kommune
31 supporters
6% achieved 500 for collection target
31 supporters
6% achieved 500 for collection target
  1. Launched 10/01/2024
  2. Time remaining > 5 weeks

I agree that my data will be stored . I decide who can see my support. I can revoke this consent at any time .

Kjære ordfører

Bjørn Ole Gleditsch

Sandefjord kommune,

Vi er ungdommer som går på ungdomsklubben i Andebu. Vi skriver til deg for å uttrykke vår takknemlighet og vårt ønske om å forbedre klubben.

Ungdomsklubben er et fantastisk sted for oss. Vi kan komme dit direkte etter skolen og få varm mat, drikke og vafler. Vi har et sted å henge med venner, leke, lære og ha det gøy. Klubben har et flott spillerom, et biljardrom, et mini musikkstudio og en neglesalong. Vi får også god støtte og veiledning fra klubblederen og de frivillige.

Men det er et problem som vi håper du kan hjelpe oss med. Klubben er altfor trang. Det mangler rett og slett plass. Vi er så mange som vil være der, men vi har ikke nok rom til å gjøre alle aktivitetene vi liker. Klubben er også bare åpen tre ganger i uka, noe som er for lite for oss.

Vi har en løsning som vi tror vil gjøre alle glade. Vi vil gjerne flytte klubben til Stallen, som er en del av Herredshuset. Stallen er ledig nå, siden Signo Vivo flyttet ut i desember. Stallen er mye større og har mer potensial enn det nåværende lokalet. Vi kan innrede den slik at den passer til våre behov og ønsker. Vi kan også ha klubben åpen oftere, slik at flere ungdommer kan nyte den.

Vi vet at du bryr deg om ungdommen i Sandefjord, og at du vil at vi skal ha et trygt og positivt miljø. Derfor ber vi deg om å støtte oss i å flytte ungdomsklubben til Stallen. Vi har samlet mange underskrifter fra andre ungdommer som er enige med oss. Vi håper du vil lytte til vår stemme og gjøre dette til en realitet.

Tusen takk for din oppmerksomhet og ditt engasjement.

Med vennlig hilsen,

Ungdommene fra ungdomsklubben i Andebu

Reason

Vi ønsker ikke at kommunen leier ut Stallen til å tjene penger.

Thank you for your support, Ungdommer i Andebu from Andebu
Question to the initiator

Link to the petition

Image with QR code

Tear-off slip with QR code

download (PDF)

Translate this petition now

new language version

Why people sign

Jeg tenker at ungdommen i Andebu trenger et sted å henge sammen innendørs, hvor det er trygge voksne tilstede. Fritidsklubb er i seg selv et dokumentert tiltak for å forebygge utenforskap og hente inn sårbare ungdom. Samtidig er det et godt fritidstilbud til de som ikke er interessert i fotball, korps og ski, som er det tilbudet vi har i Andebu. Heier på at ungdom selv tar initiativ til å påvirke sin fritid.. og dette må da lett la seg gjennomføre.

Ungdommen i Andebu er en fantastisk gruppe unge voksne som trenger plass og rom til å få være seg selv sosialt og kreativt. Dette er beste måten på å få dem bort fra gaten og ende bedre når de selv tar eierskap og er motiverte for å kjempe for ett eget lokale. Mine egne barn er fremtidige ungdommer i Andebu. Dette er positivt for mange år fremover.

Tools for the spreading of the petition.

You have your own website, a blog or an entire web portal? Become an advocate and multiplier for this petition. We have the banners, widgets and API (interface) to integrate on your pages. To the tools

Translate this petition now

new language version