Region: Portugal
Civil rights

Pelo encerramento das esquadras chinesas existentes em Portugal

Ministério Público de Portugal
0% achieved 5,000 for collection target
  1. Launched 03/12/2022
  2. Time remaining > 2 months

I agree to the storage and processing of my personal data. The petitioner can see name and place and forward this information to the recipient. I can withdraw my consent at any time.

O mais recente relatório sumário da Safeguard Defenders investiga uma campanha empreendida pela polícia local na China e que consiste no estabelecimento de “esquadras ou postos de serviço” policiais no exterior, espalhados por todo o mundo inclusive em Portugal, onde foram identificadas três esquadras situadas em Lisboa, no Porto e na Madeira.

Link: https://safeguarddefenders.com/en/blog/exterior-110-revela-o-acerca-das-esquadras-de-servi-o-da-pol-cia-chinesa-no-exterior

Reason

1. A existência e o funcionamento de "esquadras chinesas" em Portugal constitui um ato ilícito.
  2. A China utiliza métodos ilegais para rastrear alvos no exterior e os forçar a regressar.
  3. Os parentes na China que não auxiliarem a polícia chinesa a "persuadir" os alvos a regressar, serão investigados e punidos pela polícia ou pela polícia interna do Partido Comunista Chinês.
  4. Em menos de um ano, 230 mil pessoas foram obrigadas a regressar à China para julgamento.
  5. Outros governos europeus já avançaram com solicitações de encerramento das esquadras chinesas ilegais existentes nesses países.
Thank you for your support, Grupo de Apoio ao Tibete/Portugal from -315 Lisboa
Question to the initiator

Translate this petition now

new language version

Why people sign

on 07 Dec 2022

Because in Europe we stand for our freedom and the freedom of others. Besides this, I am the father of two girls that are half Taiwanese and Luso Luxembourgian. As a Portuguese citizen, I urge the Portuguese Government to close this illegal Chinese Police Station right now!

on 06 Dec 2022

Razões
Os parentes na China que não auxiliarem a polícia chinesa a "persuadir" os alvos a regressar, serão investigados e punidos pela polícia ou pela polícia interna do Partido Comunista Chinês.

on 03 Dec 2022

Because China is a political country with no respect for human rights, therefore, should not have access to citizens outside its borders and less so on countries which do respect human rights.

Tools for the spreading of the petition.

Signing widget for your own website

API (interface)

/pt/petition/online/pelo-encerramento-das-esquadras-chinesas-existentes-em-portugal/votes
Number of signatures on openPetition and, if applicable, external pages.
HTTP method
GET