People4Soil: underteckna medborgarinitiativet för att rädda Europas mark!

Petitioner not public
Europeiska kommissionen
0 supporters 0 in European Union

Petition process is finished

0 supporters 0 in European Union

Petition process is finished

1. Launched 2016
  2. Collection finished
  3. Submitted
  4. Dialogue
  5. Finished

This is an European Citizens' Initiative.

Marken är en av de mest strategiska resurserna i Europa, eftersom den säkrar en tryggad livsmedelsförsörjning, bevarandet av den biologiska mångfalden samt regleringen av klimatförändringarna. Det är dags att skydda marken i Europa. Erkänna marken som ett delat arv som måste skyddas på EU-nivå, eftersom den tillhandahåller viktiga fördelar för människors välbefinnande och miljöns motståndskraft. Utveckla en lagligt bindande ram för detta ärende som täcker de viktigaste hoten mot marken: erosion, hårdgörning, förlust av organiskt material, minskad biologisk mångfald och förorening. Integrera FN:s mål för hållbar utveckling som rör mark i EU:s politik. På ett ändamålsenligt sätt kartlägga och minska växthusgasutsläppen från jordbruks- och skogsbrukssektorerna.

Link to the petition

Image with QR code