Finanzen

Tarpeesta perustaa kryptovaluuttarahasto kryptovaluuttarikosten uhreille

Jonathan Levy
  1. Launched August 2020
  2. Time remaining > 3 Wochen

Vetoomuksen esittäjä kertoo, että kryptovaluuttarikosten uhreiksi joutuneilta huijataan vuosittain tuhansia miljoonia euroja. Hän huomauttaa, että Euroopan parlamentti on jo vaatinut kryptovaluuttojen sääntelemistä koskevia toimenpiteitä ja että kryptovaluuttarahoitusta ei ole vielä varattu suoraan kryptovaluuttoihin liittyvän rikollisen toiminnan uhreille. Vetoomuksen esittäjä pyytää siksi ottamaan käyttöön sääntelyjärjestelmän, jonka nojalla uhreille maksetaan korvauksia. Hän toimii sellaisten kryptovaluuttarikosten (petokset, piratismi ja kiristys) uhrien puolesta, jotka kohdistuvat laittomasti kryptovaluuttoihin tai joissa kryptovaluuttoja käytetään rikollisiin tarkoituksiin. Uhrit ovat pyrkineet korvaamaan tappionsa eri tavoin, kuten käymällä oikeutta kansallisissa tuomioistuimissa, tekemällä rikosoikeudellisia valituksia kansallisille viranomaisille, tekemällä pankkisiirtoja, pyytämällä takaisinmaksua luottokortilleen ja jäljittämällä lohkoketjuja.Mitkään näistä korjauskeinoista eivät ole toimineet, koska kryptovaluuttatapahtuma on luonteeltaan monioikeudellinen.Vetoomuksen esittäjä toteaa, että komissio tai Euroopan oikeusasiamies eivät ole myöskään ilmoittaneet olevansa toimivaltaisia tässä asiassa. Hän kehottaa Euroopan parlamenttia toimimaan suoraan, jotta se voisi auttaa kryptovaluuttarikosten uhreja osana EU:n strategiaa, jolla pyritään luomaan digitaalisten rahoituspalvelujen todelliset sisämarkkinat.

Thank you for your support, Jonathan Levy

openPetition international