Versorgung

Kulutusluottosopimuksia koskevan EU:n lainsäädännön väitetystä rikkomisesta

Carmelo Potenza
0% from 1.000.000 for quorum
  1. Launched September 2019

Vetoomuksen esittäjä väittää, että Italia rikkoo kulutusluottosopimuksia koskevaa EU:n lainsäädäntöä, erityisesti direktiiviä 2008/48/EY. Hän väittää, että Italian lainsäädännössä pankeilta edellytetään luottokelpoisuuden huolellista arviointia ennen lainojen myöntämistä ja että tämän velvollisuuden noudattamatta jättäneille ei ole mitään rangaistusta. Tämä tarkoittaa, että asuntolainaa tai muuta lainaa hakevat henkilöt ovat vailla tarpeellista suojelua, mikä voi altistaa ylivelkaantumistilanteille. Hän väittää itse kärsineensä tuhansien eurojen taloudellisen vahingon. Hän on kirjoittanut asiasta Italian keskuspankille ja Euroopan keskuspankille, mutta ei ole saanut vastauksia. Hän pyytää siksi Euroopan parlamenttia varmistamaan, että Italia noudattaa asiaa koskevaa EU:n lainsäädäntöä.

Thank you for your support, Carmelo Potenza