Gesundheit

By Sindicato De Técnicos De Enfermería (Spain) on individual protection equipment for healthcare professional s on their fight against Covid 19

Sindicato De Técnicos De Enfermería Sae
  1. Launched June 2020
  2. Time remaining 6 days

Andrageren opfordrer Europa-Parlamentet til at undersøge situationen med manglende forskriftsmæssigt udstyr til sundhedssektoren, forsinket levering og manglende kontrol af de personlige værnemidler. Han opfordrer sundhedsministeriet og de forskellige regionale sundhedstjenester til inden for deres respektive områder og beføjelser at give et svar til sundhedspersonalet om denne usikre organisering i forbindelse med krisesituationen. Han mener, at de ovenfor beskrevne forhold udgør en alvorlig krænkelse af de grundlæggende arbejdstagerrettigheder. Sundhedsministeriet har indrømmet, at der en forbindelse mellem, at medarbejdere er blevet smittet og manglen på udstyr. En af årsagerne til det "høje antal af smittede" kunne være, at medarbejderne var "utilstrækkeligt beskyttede".

Thank you for your support, Sindicato De Técnicos De Enfermería Sae

openPetition international