Environment

Abschaffung des Münzgeldes zur Schonung metallischer Ressourcen

Petitioner not public
Petition is directed to
Committee on Petitions (Petitionsausschuß)
4 supporters 0 in European Union

Petitioner did not submit the petition.

4 supporters 0 in European Union

Petitioner did not submit the petition.

  1. Launched 2014
  2. Collection finished
  3. Submitted
  4. Dialogue
  5. Failed

Ich möchte das Münzgeld abschaffen um metallische Ressourcen zu schonen. Somit ist der Handel gezwungen die Waren mit geraden Preisen zu deklarieren. Ich würde nur noch Scheine drucken von 1 Euro, 2 Euro, 5 Euro, ... Die Automaten kann man mit Banknotenannahme ausstatten.

Reason

Wenn stört nicht der schwere, ausgebeulte Geldbeutel oder die erhebliche Menge dieser 1 oder 2 Cent Münzen die man sehr schwer losbekommt. Stimmt für die Abschaffung des Münzgeldes und runde Warenpreise.

Thank you for your support

Link to the petition

Image with QR code

Tear-off slip with QR code

download (PDF)

This petition has been translated into the following languages

Not yet a PRO argument.

Wie kann man nur so dumm sein und eines der letzten Freiheiten die uns bleibt abzuschaffen?

This petition has been translated into the following languages

Help us to strengthen citizen participation. We want to support your petition to get the attention it deserves while remaining an independent platform.

Donate now