Gezondheid

Financiele vergoeding voor de Ptss hulphonden

Indiener niet openbaar
Petitie is gericht aan
Minister van volksgezondheid, zorgverzekering, gemeentes
200 Ondersteunend 185 in Nederland

Petent heeft de petitie niet ingediend of overgedragen.

200 Ondersteunend 185 in Nederland

Petent heeft de petitie niet ingediend of overgedragen.

1. Begonnen 2016
  2. Handtekeningeninzameling voltooid
  3. Ingediend
  4. Dialoog
  5. Mislukt

Dit soort hulphonden worden nog steeds niet vergoed, terwijl er echt is bewezen dat het helpt als mensen zo'n hulphond hebben, Hun leven word daardoor leefbaarder. Waar mensen met Ptss vaak de hoop hebben opgegeven omdat therapie ed, vaak niks opleveren en als dan een hond in hun leven komt dan krijgen ze weer hoop. Ik zelf ben daar 1 van , ik heb heel hard moeten knokken om zover te komen dat ik eindelijk kon gaan beginnen met de opleiding , ik betaal het helemaal zelf !! heb er voor moeten sparen en er veel voor moeten laten , maar ik had dit zo hard nodig want was altijd aan het overleven altijd angsten herbelevingen en zo ging het maar door ,. Nu samen met mijn maatje stapje voor stapje kan ik weer wat gaan genieten van het leven . Ik word binnenkort 50 en wil eindelijk eens gaan leven ipv altijd maar overleven. Maar zoals ik al aangaf dit soort hulphonden worden niet vergoed nergens , en voor veel mensen is dit dan niet te betalen en dat vind ik verschrikkelijk !! Want er is zoveel geld waarom dan niet voor onze doelgroep niemand vraagt erom om getraumatiseerd te raken , want als je zoiets meemaakt veranderd je leven helemaal niet voor even maar vaak voor heel je leven en daarom zijn dit soort honden zo belangrijk wat therapie niet kan kunnen deze honden wel in een mensen leven !! Ik ben een voorbeeld dat het echt helpt !! Ik train zelf bij Bulters Mekke https://www.bulters mekke.nl en wat zo bijzonder is bij deze stichting wij leiden zelf de honden voor een heel groot deel op en daarom moet dit gesteund worden .

Reden

Mensen moeten deze petitie tekenen omdat dit zo hard nodig is , en we overal al hebben aangeklopt minister, gemeentes, zorgverzekeraars en niemand die is bereid om voor dit soort hulphonden een vergoeding te geven , en het is best een kostbaren uitgaven voor de mensen waarvan de meeste door hun trauma's al jaren niet meer kunnen werken dus leven van een uitkering . Ik zelf heb er keihard voor gespaard en nog , ik zet er alles voor opzij . En het is gewoon niet eerlijk dat ander soort hulphonden wel vergoed worden en deze nog steeds niet , en waarom niet , want ze geven mensen hun leven stukje voor stukje terug , en alle beetjes helpen . ik ben dolgelukkig dat ik nu aan het trainen ben , maar kan helaas andere mensen niet helpen , maar door deze petitie op te zetten hoop ik handtekeningen te ontvangen zodat ik wel op deze manier kan helpen want ik gun dit andere ''lotgenoten'' ook want ik weet hoe het is om zo te moeten leven altijd angsten herbelevingen en dat is geen pretje !!

Bedankt voor je steun

Link naar de petitie

Afbeelding met QR-code

Afscheurstrookje met QR-code

downloaden (PDF)

• Liebe Unterstützende,
    der Petent oder die Petentin hat innerhalb der letzten 12 Monate nach Ende der Unterschriftensammlung keine Neuigkeiten erstellt und den Status nicht geändert. openPetition geht davon aus, dass die Petition nicht eingereicht oder übergeben wurde.

Wir bedanken uns herzlich für Ihr Engagement und die Unterstützung,
    Ihr openPetition-Team

Het is zo ontzettend belangrijk om ook dit soort hulphonden een vergoeding te geven , want het verandert voor veel mensen echt hun leven , ipv altijd overleven kunnen mensen eindelijk naar leven !! Ik zou mijn hond niet meer kunnen missen , wat hij voor mij betekend is niet in woorden uit te drukken !! daarom is dit echt iets wat moet gebeuren erkenning voor deze kanjers !!

Nog geen tegenargument.

Help mee om burgerparticipatie te vergroten. We willen je kwesties kenbaar maken en daarbij onafhankelijk blijven.

Nu ondersteunen