Pelastakaa mehiläiset ja maanviljelijät! Maatalous mehiläisille suotuisaksi terveen ympäristön puolesta

Petitioner
Euroopan komissio
291,452 supporters 291,452 in European Union

Collection finished

291,452 supporters 291,452 in European Union

Collection finished

1. Launched 2019
  2. Collection finished
  3. Prepare submission

This is an European Citizens' Initiative.

forwarding

Kehotamme komissiota ehdottamaan mehiläisten ja ihmisten terveyden suojelemiseksi säädöksiä, joilla luovutaan synteettisistä torjunta-aineista vuoteen 2035 mennessä, palautetaan biologinen monimuotoisuus ja tuetaan maanviljelijöitä siirtymävaiheessa. Vähennetään synteettisten torjunta-aineiden käyttöä EU:n maataloudessa 80 prosentilla vuoteen 2030 mennessä siten, että aloitetaan vaarallisimmista aineista ja tavoitteena on luopua synteettisistä torjunta-aineista täysin vuoteen 2035 mennessä; palautetaan maatalousalueille luonnontilaiset ekosysteemit, jotta maataloudella voidaan edistää luonnon monimuotoisuuden palauttamista; uudistetaan maataloutta asettamalla etusijalle pienimuotoinen, monipuolinen ja kestävä maatalous, tuetaan maatalouden ekologisten ja luonnonmukaisten käytäntöjen nopeaa yleistymistä ja mahdollistetaan itsenäinen viljelijälähtöinen torjunta-aineita ja muuntogeenivapaata maataloutta koskeva koulutus ja tutkimus.

Link to the petition

Image with QR code