Region: Huldenberg
Environment

Ja,ik teken voor een leefbare omgeving rond de Vlamoven en tegen de verharding van 8ha landbouwgrond

Burgemeester Danny Vangoidtsenhoven
438 Supporters
88% achieved 500 for collection target
  1. Launched 22/11/2022
  2. Time remaining > 7 weeks

I agree to the storage and processing of my personal data. The petitioner can see name and place and forward this information to the recipient. I can withdraw my consent at any time.

De laatste updates kan u op onze website vinden : www.devlamoven.be

Ja, ik teken de petitie! Voor een leefbare omgeving rond de Vlamoven en tegen de verharding van 8ha landbouwgebied.

Onze Groene Omgeving Wordt Bedreigd !

Op 29/09/2022 besliste de gemeenteraad van Huldenberg unaniem om in de nabije toekomst een gloednieuw buiten sportcomplex te bouwen op de locatie tussen de Nijvelsebaan, de Stroobantsstraat en de Zavelstraat in Huldenberg!

Het gebied staat gekend als "De Vlamoven".

Deze beslissing om temidden van een woonwijk en groene omgeving een buitencomplex neer te zetten zorgt voor grote bezorgdheid en ongenoegen bij vele omwonenden zeker gezien de gemeente op een NIET-transparante wijze tewerk zijn gegaan en nog steeds !

Waar gaat het hier over ?

Er komen vooralsnog 2 kunstgras voetbalvelden en minstens 1 trapveld, een tribune voor 400 personen, een parking voor 200 wagens, een kantinekleedkamers en 3x3 basketvelden alsook andere infrastructuur voor sporten die nog bevestigd moeten worden waaronder padel, basket, bmx en skate park afhankelijk van de subsidies die de gemeente zou ontvangen hiervoor.

Handen Af Van Onze Rustige, Groene Buurt !

Wie wordt hierdoor direct en indirect getroffen ?

•   34 gezinnen binnen 100 meter
  • 120 gezinnen binnen 300 meter
  • Inwoners in de ruime omgeving (centrum Huldenberg,Koxberg, Breembosstraat, Neesveld, Smeysberg, ...) zullen dagelijks overlast ondervinden van voortdurend lawaai, druk verkeer, onveiligheid, lichtvervuiling, ... (7 dagen op 7 en op alle tijdstippen van de dag !)

Voor dit project is de gemeente van plan om 6,7 ha aan te kopen terwijl er maar 3 ha nodig zijn! Wat er met de overige grond gaat gebeuren is nog niet toegelicht.

Reason

Het gewestplan moet nog gewijzigd worden, en er komt nog een ruimtelijk uitvoeringsplan m.a.w. er moet NU ACTIE ondernomen worden om dit megalomane project een halt toe te roepen.

Waar zetten wij ons voor in :

• Bescherming van bewoners en natuur tegen LICHT-, LAWAAIHINDER en OMGEVINGSVERVUILING.

• Behoud van VERKEERSLUWE, RUSTIGE, VEILIGE EN GROENE WOONWIJK waar bewoners zich thuisvoelen en kunnen heropladen.

• Behoud van NATUURWETENSCHAPPELIJKE ESTETISCHE EN HISTORISCHE WAARDE van de sites ( GEEN wijzigingen van het gewestplan en ruimtelijk uitvoeringsplan)

• Behoud van de SYMBIOSE tussen LANDBOUW, RECREATIE, EN BEWONERS
Thank you for your support, Actiecomité De Vlamoven from Huldenberg
Question to the initiator

Translate this petition now

new language version

Ik ben akkoord dat dit initiatief meer verkeer brengt, etc… Maar ze spreken hier wel over een sport complex waar jong en oud terecht kunnen om te spelen en plezier te maken. Er ligt steeds meer druk op de jongeren alsook op de werkende persoon. Een complex zo dicht bij de bevolking kan een grootte invloed hebben om stress te verminderen. Sport brengt samen en ik ben blij om te zien dat Huldenberg erin wilt investeren.

Why people sign

9 hours ago

Mijn vriendin/vrouw is opgegroeid in Huldenberg. Momenteel verblijven we samen op mijn adres maar het plan is om een bouwgrond te gebruiken gelegen aan de Zavelstraat te Huldenberg. Wij hebben dit altijd al een mooie en rustige locatie gevonden. Dit omdat we zelf heel erg van de natuur en rust houden.

10 hours ago

En soutien à des amis et à leur cadre de vie

12 hours ago

Tot twee jaar geleden heb ik heel mijn leven in Huldenberg gewoond. Ik heb oprecht de mooiste jeugdjaren en momenten daar beleefd. Ik woonde in de Zavelstraat.. een eerder rustig en afgelegen deel van Huldenberg. Als kind kon ik zonder problemen de straat op gaan om te gaan spelen met vrienden, om samen te komen met klasgenoten,… nu x aantal jaar later keer ik terug naar het mooie Huldenberg. Ik merk dat de rust, stilte en natuur ontzettend welkom zijn in de steeds sneller gaande maatschappij. In de Zavelstraat hebben we een bouwgrond waar we graag ons toekomst huis op zouden bouwen, net door de rust en kalmte die we daar nog wekelijks tijdens familiebezoeken mogen ervaren. Ik wil voor mezelf en mijn toekomstige kinderen hetzelfde fijne, rustige en ‘loskoppelende’ gevoel kunnen terugvinden daar waar ik het tientallen jaren heb mogen ervaren. Het zou jammer zijn dat net datgene wat Huldenberg zo mooi typeert, namelijk de groene en bosrijke omgeving, te gaan verharden om een sportcomplex op te bouwen.

15 hours ago

Nostalgie en anders geen plaats voir vrachtwagen plus lawaai en te veel drukte

22 hours ago

Situation près de personnes qui comptent beaucoup pour moi

Tools for the spreading of the petition.

Signing widget for your own website

API (interface)

/be/petition/online/ja-ik-teken-voor-een-leefbare-omgeving-rond-de-vlamoven-en-tegen-de-verharding-van-8ha-landbouwgrond/votes
Number of signatures on openPetition and, if applicable, external pages.
HTTP method
GET