Het Onvoorwaardelijk Basisinkomen - óp naar een emanciperende sociale zekerheid in Europa

Petitioner not public
Europese Commissie
0 supporters 0 in European Union

Petition process is finished

0 supporters 0 in European Union

Petition process is finished

1. Launched 2013
  2. Collection finished
  3. Submitted
  4. Dialogue
  5. Finished

This is an European Citizens' Initiative.

Verzoek aan de Europese Commissie de samenwerking tussen de lidstaten te stimuleren (volgens Art. 156 TFEU) om na te gaan of met de invoering van een Onvoorwaardelijk Basisinkomen (OBi) de sociale zekerheid in hun staat verbeterd kan worden. Op langere termijn: erkennen en garanderen dat ieder individu in de EU het onvoorwaardelijk en persoonlijk recht heeft om in zijn of haar basisbehoeften te voorzien door de invoering van een Onvoorwaardelijk Basisinkomen zodat hij of zij als volwaardig burger aan de samenleving kan deelnemen, zoals dit is vastgelegd in de Europese verdragen. Op korte termijn: het stimuleren van initiatieven zoals “Pilotstudies” (Art 156 TFEU) en het onderzoeken van verschillende modellen voor een Onvoorwaardelijk Basisinkomen (EP resolutie 2010/2039(INI) §44) door de EU.

Link to the petition

Image with QR code